عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیماران خاص تحت حمایت کامل بیمارستان های دولتی قرار دارند بر لزوم حمایت کامل بیمه ای از این بیماران تاکید کرد.

بیماران خاص تحت حمایت کامل بیمارستان های دولتی/ لزوم حمایت کامل بیمه ای از بیماران سرطانی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیماران خاص تحت حمایت کامل بیمارستان های دولتی قرار دارند بر لزوم حمایت کامل بیمه ای از این بیماران تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،منوچهر جمالی  در رابطه با ابتلای سالانه 95 هزار نفر به سرطان در کشور با تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر از بیماران سرطانی، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات خوبی برای بیماران مبتلا به سرطان انجام شد و برخی داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفت البته نیاز است که حمایت ها از این بیماران افزایش یابد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان باید به درستی انجام شود، گفت: حمایت بیمه ها از این بیماران باید افزایش یابد زیرا هزینه درمان بیماری سرطان بسیار بالا بوده و بیماران از پرداخت هزینه درمان در رنج هستند.

وی افزود: حمایت دولت از بیماران مبتلا به سرطان مناسب بوده و بیماران خاص تحت حمایت کامل بیمارستان های دولتی قرار دارند؛ در این رابطه نیاز است داروهای واردتی درمان سرطان نیز مورد حمایت بیمه ها قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل پیشرفت علم بیماران مبتلا به سرطان سریع تر شناسایی می شوند، گفت: مصرف دخانیات، استرس ها، آلودگی هوا، کم تحرکی، تغذیه نامناسب و مصرف فست و فودها، از جمله عوامل موثر در بروز و افزایش انواع سرطان ها است البته عدم پیگیری و معاینات دوره ای و انجام آزمایش ها و همچنین عدم ارتباط دقیق با پزشک خانواده نیز در بروز این بیماری موثر است.

جمالی با بیان اینکه پیشگیری از بیماری سرطان با انجام آزمایشات غربالگری به موقع صورت می گیرد، افزود: بسیاری ها از سرطان ها قابل پیشگیری و کنترل بوده و اگر به موقع تشخیص داده شوند به طور کامل درمان می شوند؛ البته از نظر کنترل، تشخیص و درمان سرطان بسیار موفق عمل کرده ایم و وزارت بهداشت نیز تلاش موثری را در این رابطه داشته و نیاز است برای کنترل بهتر این بیماری این تلاش ها افزایش یابد.

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم، با بیان اینکه برای کنترل بیماری های غیرواگیر مانند سرطان مصرف دخانیات باید مدیریت شود، تصریح کرد: مهمترین راهکار کنترل مصرف دخانیات فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه ها است زیرا تاکنون هیچ کشوری نتوانسته در زمینه مدیریت مصرف دخانیات موفق شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت تلاش زیادی در جهت مدیریت مصرف دخانیات انجام داده اما نمی توان مردم را از مصرف منع کرد بلکه این موضوع نیازمند همکاری موثر مردم است در کنار این نیاز است دستورالعمل ها و قوانین در زمینه مصرف دخانیات نیز اجرایی و عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha