وزیرپشنهادی تعاون دولت دوازدهم گفت: گسترش بیمه های اجتماعی را در دستور کار داریم؛ در حال حاضر ۷ میلیون نفر در کشور هیچ گونه دفترچه بیمه ای ندارند و به دنبال آن هستیم که آنان را از طریق بیمه فراگیر اجتماعی تحت پوشش قرار دهیم.

۷ میلیون نفر در کشور هیچ گونه دفترچه بیمه ای ندارند

سلامت نیوز:وزیرپشنهادی تعاون دولت دوازدهم گفت: گسترش بیمه های اجتماعی را در دستور کار داریم؛ در حال حاضر ۷ میلیون نفر در کشور هیچ گونه دفترچه بیمه ای ندارند و به دنبال آن هستیم که آنان  را از طریق بیمه فراگیر اجتماعی تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون دولت دوازدهم عصر امروز (شنبه 21 مرداد) در نشست فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه کشور گفت: خوشبختانه در حوزه برنامه های وزارت خانه اتفاق های خوبی رخ داد و در این رابطه برنامه دولت فاقد بخش اجتماعی بود و ما با همکاری مجلس بخش اجتماعی برنامه ششم را نوشتیم.

ربیعی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم مقرر شد سال اول برنامه 150 اورژانس اجتماعی انجام شود که 5 ماهه آن را انجام دادیم؛ همچنین مقرر شد حقوق مستمری بگیران 20 درصد افزایش یابد که از اسفند آن را آغاز کردیم.

این وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم افزود: راه اندازی سامانه الکترونیکی طلاق را انجام و همچنین مقرر شد 75 درصد غربالگری ژنتیک انجام شود اما 90 درصد انجام دادیم.

ربیعی یادآور شد: برای اجرای 5 برنامه ای که منطق با برنامه ششم است بدون اجماع و هماهنگی با مجلس موفق نخواهیم شد این برنامه ها شامل کاهش و از بین بردن فقر مطلق و کاهش دیگر گونه های فقر است که در برنامه به طور تلویحی و در برخی موارد به طور مستقیم به آن اشاره شده است.

وی افزود: برنامه دیگر گسترش اشتغال فراگیر است؛ در واقع توسعه و رشد کلاسیک در ایران ظرفیت بیش از 400 هزار شغل را ندارد و ما نیاز به برنامه مداخله ای داریم. یکی از برنامه های پیشنهادی ما در بخش اشتغال این بود که  سالانه 8 دهم درصد کاهش را پیش بینی کنیم.

ربیعی ادامه داد: از دیگر برنامه ها آسیب های اجتماعی است که منطبق با برنامه ششم است؛ اگر کشور 7 الی 8 بحران دارد 5 بحران آن مربوط به وزارت تعاون است این بحران ها عبارت اند از اشتغال، آسیب های اجتماعی، صندوق های بازنشستگی، فقر گسترده؛ البته آموزش های فنی حرفه ای نیز ذیل برنامه اشتغال تعریف شده است.

این وزیرپشنهادی دولت دوازدهم یادآور شد: گسترش بیمه های اجتماعی را نیز در دستور کار داریم و در حال حاضر 7 میلیون نفر در کشور هیچ گونه دفترچه بیمه ای ندارند و به دنبال آن هستیم که آنان  را از طریق بیمه فراگیر اجتماعی تحت پوشش قرار دهیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha