خبرِ فوت مظفر عباسی که منتشر می‌شود، مردم شهر، میوه فروشان قمی و همسایه‌های مظفر عباسی منقلب می‌شوند. میوه‌فروشان قم در ورودی میدان میوه و تره‌بار؛ تجمع و ابراز همدردی می‌کنند؛ آنها پلاکاردی در دست دارند: ما هم فرزندان ایرانیم؛ ...

ابراز همدردی قمی ها با خانواده دستفروش فوت شده

سلامت نیوز:«مظفر، حدودا چهل‌ساله بود، سه فرزندِ هفت، چهار و دو ساله دارد. کاسبی‌اش سالها فروش میوه بود، اما پول و سرمایه‌ای نداشت که مغازه یا حتی دکه‌ای اجاره کند؛ همان پیاده روِ مقابل منزلش شده بود محل کسب و کارش؛ وانت را می‌گذاشت همانجا و میوه می‌فروخت؛ نه کسبه محلی و نه همسایه‌ها هیچ کدام شکایتی نداشتند؛ آرام، کارش را می‌کرد؛ کاری به کسی نداشت. ما داغداریم؛ این بماند، به ما دروغگو هم گفتند؛ این هم بماند؛ فقط نمی‌خواهیم حرفهایمان سانسور شود؛ می‌خواهیم حقیقت رسانه‌ای شود.» این تعاریفی است که پسرعموی مظفر عباسی می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز، آفتاب یزد نوشت: خبرِ فوت مظفر عباسی که منتشر می‌شود، مردم شهر، میوه فروشان قمی و همسایه‌های مظفر عباسی منقلب می‌شوند. میوه‌فروشان قم در ورودی میدان میوه و تره‌بار؛ تجمع و ابراز همدردی می‌کنند؛ آنها پلاکاردی در دست دارند: ما هم فرزندان ایرانیم؛ ... 
و اما روایت شهرداری قم در مورد حادثه به صورت رسمی منتشر شده‌ است: ساعت ۱۹:۳۰ ماموران سد معبر شهرداری قم به یک راننده وانت میوه فروش به خاطر سد معبر تذکر می‌دهند که منجر به واکنش وی می‌شود و راننده وانت اقدام به شکستن شیشه خودرو خود می‌کند. هیچ برخوردی با این راننده نمی‌شود و پس از اخذ تعهد بدون هیچ مشکلی راننده وانت از محل دور می‌شود. اما پس از مدتی حال راننده وانت بد شده و سرش به جدول کنار خیابان برخورد می‌کند که با حضور اورژانس به بیمارستان الزهرا منتقل می‌شود. با این وجود راننده پس از دو ساعت فوت می‌کند.


دادستانی قم هم اعلام کرده‌است که آثار ضرب و جرحی دیده نشده و قتلی در کار نبوده‌ است. پسرعموی متوفی تقاضا می‌کند که صحبت‌های خانواده متوفی هم شنیده شود؛ او می‌گوید: شهردار در صدا و سیمای قم، ادعا کرده که مظفر دو ساعت بعدِ تذکر ماموران سکته قلبی کرده، اما ما این روایت رسمی را قبول نداریم؛ کلی هم فیلم داریم که کسبه محلی گرفته‌اند؛ از همین فیلم‌ها به عنوان مستندات در شکایاتمان استفاده خواهیم کرد؛ در فیلم‌ها مشخص است؛ ماموران سد معبر، با پسرعموی من بحث می‌کنند، وقتی حالش بد می‌شود می‌گذارند و می‌روند؛ بعد مردم و همسایه‌ها در حضور پدر و مادرِ متوفی به اورژانس زنگ می‌زنند؛ اورژانس که می‌آید؛ هرچه تلاش می‌کند، مظفر احیا نمی‌شود، می‌برندش بیمارستان و آنجا اعلام می‌کنند که تمام کرده ‌است....
او زندگی مظفر را شرح می‌دهد؛ اینکه اگر وانت را از او می‌گرفتند؛ چطور می‌خواست خرج خانواده 5 نفره را دربیاورد؛ اینکه مظفر به هر دری که می‌زد، بسته بود؛ اینکه بچه هایش هرچه بزرگتر می‌شدند، سفره‌اش کوچکتر می‌شد. او زندگی پسرعمویش را شرح می‌دهد تا به روز حادثه می‌رسد: «آن روز هم داشت مشتری‌ها را راه می‌انداخت که ماموران سد معبر آمدند؛ گفتند نباید اینجا کار کنی؛ راه را سد کرده‌ای؛ می‌خواستند وانت را با خود ببرند؛ مظفر به آنها می‌گوید: حقِ بردن ماشین را ندارید؛ فقط باید اخطار بدهید و به من فرصت بدهید؛ خلاصه در نهایت بحث درمی‌گیرد، همه همسایه‌ها وکسبه شاهدند؛ بعد هم نقش زمین که شد؛ می‌گذارند و می‌روند. مادر و پدر مظفر هم سر می‌رسند؛ غوغایی به پا می‌شود؛ ماموران، صحنه را ترک می‌کنند و پیکرِ بیجانِ مظفر می‌ماند روی دستِ خانواده و همسایه‌ها.»
عباسی از شکایت صحبت می‌کند؛ از اینکه خانواده با جدیت پیگیر قضیه هستند؛ می‌پرسم از چه مقامی شکایت کرده‌اید؛ از شهرداری؟ او پاسخ می‌دهد: «نه! شهردار که نگفته بروید... گفته فقط بروید تذکر و اخطار بدهید؛ ما از شهردار شاکی نیستیم؛ از مامورانِ سد معبر شکایت کرده‌ایم؛ رفتارِ این ماموران، این فاجعه را به سرِ خانواده ما آورد؛ مامورانِ سد معبر، باید پاسخگوی قانون باشند.»

ماموران سد معبر آموزش ببینند


عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: آموزش و کارآمدی و اخلاق مداری از ارکان مهم در جذب ماموران سد معبر است تا بتوان این معضل را به خوبی مدیریت کرد.
محمود مسگری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به دو حادثه اخیر خودسوزی پیمانکار شهرداری و فوت میوه فروش در قم عنوان کرد: آموزش و کارآمدی و اخلاق مداری از ارکان مهم در جذب ماموران سد معبر است تا بتوان این معضل را به خوبی مدیریت کرد.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود:بی شک یکی از معضلات بزرگ در مدیریت شهری سد معبر است که از نظر شرعی نیز امری خلاف است اما در این راستا باید افرادی در برخورد با عاملین سد معبر انتخاب شوند که آموزش لازم را دیده باشند و با روش‌های اخلاق مدارانه و کارآمدی با این معضل برخورد کنند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل ذهنیت‌های منفی در مورد ماموران سد معبر، افراد تحصیلکرده و کارآمد تمایلی به حضور در این بخش ندارند و شهرداری باید متناسب با نیاز فعلی به تربیت و آموزش ماموران سد معبر بپردازد تا علاوه بر روش‌های استاندارد با استفاده از اخلاق و سعه صدر بتوانند این مشکلات را مدیریت کنند.


مسگری افزود: بارها فیلم درگیری میان میوه فروش و ماموران را مشاهده کردیم و در ارزیابی‌ها و نظر قطعی مشخص شد فوت این میوه فروش عمدی نبوده است در این راستا برای جلوگیری از درگیری علاوه بر به کار گیری نیروهای زبده و توانمند باید پشتوانه‌های قانونی نیز در برخورد با سد معبر اتخاذ شود.
وی تصریح کرد:بسیاری از افرادی که اقدام به سد معبر می‌کنند افراد غیر بومی هستند و این معضل مشکلات ترافیکی زیادی را به وجود می‌آورد. همه باید دست در دست هم با این معضل بزرگ با استفاده از روش‌های کارآمد برخورد کنیم و نباید این دست ماجراها توجیهی برای تداوم معضلات سد معبر باشد.
مسگری تاکید کرد:رسانه‌ها از ایجاد هیجانات کاذب در رابطه با این نوع حوادث جلوگیری کنند تا بتوان در فضایی عقلانی‌تر به مدیریت بحران‌ها پرداخت و از این دست حوادث جلوگیری کرد.
وی بیان کرد: یکی از خبرهایی که در رابطه با خودسوزی پیمانکار نیز به اشتباه رسانه‌ای شد طلبکار بودن پیمانکار بود، در صورتی که مشکل این پیمانکار عزیز عدم تایید پروژه‌اش توسط ناظر بود و با توجه به مشکلات مالی که داشت می‌خواست تائید را از شهرداری بگیرد. در هر پروژه‌ای ناظر باید آن را به تائید برساند. اگر هر کس بخواهد با فشار روانی این تائید را اخذ کند دیگر پروژه‌ها با کیفیت انجام نمی شود در صورتی که اگر ناظر بدون توجه به کیفیت و استانداردها آن را تائید کند باید پاسخگو باشد.


وی خاطرنشان کرد: شهردار باید در انتخاب پیمانکاران، توجه لازم را به صلاحیت کاری و توان انجام پروژه و تعهد پیمانکاری داشته باشد تا از بروز این مشکلات نیز ممانعت صورت بگیرد. شهرداری باید وضعیت مطالبات پیمانکاران را در اولویت قرار دهد تا با انجام تعهدات مالی کمتر شاهد اعتراضات و گلایه مندی از سوی پیمانکاران باشیم.
بنابراین گزارش مشخص است که خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه ماموران سدمعبر سر این دستفروش را به شیشه ماشینش کوبیده‌اند و فوت کرده، کذب است. در فیلم‌ها مشخص است که با دست به شیشه می‌کوبند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha