نماینده مخالف :دکتر هاشمی با رای قاطع وزیر دولت دوازدهم خواهند شد!

سلامت نیوز:سید هادی بهادری نماینده مخالف وزیر بهداشت در ابتدا گفت : « یکی از شاهکارهای دولت یازدهم طرح تحول سلامت بود و از همه کسانی که برای اجرای این طرح زحمت کشیده اند، تشکر می کنم .»


وی در ادامه درباره اینکه منابع مالی طرح تحول سلامت در دولت آینده چگونه تامین خواهد شد؟ و طرح این نکته که :« با اجرای طرح تحول سلامت هدایت مریض به بخشهای هزینه بر بستری و ... مشکل ساز بوده است. گفت :«برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت در این مرتفع کردن این مشکلات چیست.»

بهادری با بیان اینکه در سطح ملی با برخی بی عدالتی‌ها روبرو هستیم یادآور شد: «این بی عدالتی‌ها در مجموعه نظام پزشکان و بهداشت و درمان دیده می‌شود. تفاوت حقوق پزشکان با کادرهای پزشکی و پرستاران زیاد است و حتی تفاوت حقوق پزشکان در تخصص‌های مختلف هم قابل توجه به حساب می آید.»

وی اضافه کرد: بیمارستان 450 تخت خوابه که در ارومیه ساختش آغاز شده در چهار سال گذشته حتی یک آجر به آن اضافه نشده و بلا تکلیف مانده است. حتی یک تخت بیمارستانی در این چهار سال در ارومیه اضافه نشده است و ما در استان بیمارستان سوختگی نداریم. چرا وقتی مشکل سوختگی در خوی ایجاد می شود باید مصدومین را به اصفهان ببرند؟


محور دیگر سخنان این نماینده مخالف :«ضرورت پی گیری استقرار کامل نظام ارجاع بر مبنای پزشک خانواده در کشور ،ضرورت توجه بیشتر به نقاط محروم استان آذربایجان غربی ، برنامه ریزی برای پایداری منابع مالی طرح تحول سلامت ،اولویت بهداشت نسبت به درمان در دولت دوازدهم و کاهش نیازهای القایی و درمان های هزینه بر در دولت دوازدهم و تقویت گردشگری سلامت در استانهای شمال غرب کشور متناسب با توسعه این بخش در کشورهای همسایه .» بود.


وی در پایان ضمن تاکید بر این نکته که در طرح تحول سلامت به پیشگیری توجه کافی نشده است خاطر نشان کرد : «میدانم که دکتر هاشمی با رای قاطع وزیر دولت دوازدهم خواهند شد!»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha