نماینده مخالف :در نام وزارتخانه هم اولویت با بهداشت است

سلامت نیوز:محمد قسیم عثمانی نماینده مخالف دیگر حضور دکتر هاشمی در کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه : « به وزیر بهداشت در بخش درمان نمره عالی میدهیم» گفت : «شخصیت دکتر هاشمی، قابل تقدیر است و ایشان یکی از قوی ترین ستون های دولت یازدهم بود .»


عثمانی در ادامه افزود :«بخش قابل توجهی از آرای غیر سیاسی دکتر روحانی در انتخابات مربوط به خدمات وزیر بهداشت است.»
عثمانی اقدامات وزیر بهداشت در حوزه درمان را شاهکار خواند و به آن نمره عالی به آنها داد.

وی افزود : «تختهای بیمارستانی 25 درصد افزایش یافته اما در بخش بهداشت ما گله داریم چراکه آن میزان برتری درمان را در بهداشت نداشته ایم. در برنامه آقای قاضی زاده هم نمی بینیم که چطور می‌خواهد بخش بهداشت را مثل درمان متحول کند و برای تامین مالی بهداشت چه منابعی در نظر گرفته است. اگر در دوره اول تمرکز بر درمان بود در چهار سال بعد تمرکز باید بر بهداشت باشد.»


این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود در جلسه بررسی صلاحیت وزیر بهداشت افزود :« این وزارت خانه نامش وزارت درمان و بهداشت نیست. در نام وزارتخانه هم اولویت با بهداشت است.»

 

عثمانی با اشاره به پرداختها در وزارت بهداشت عنوان کرد: «خواسته ما رعایت تعادل در پرداخت حقوق و دستمزد در بدنه وزارت است. درست است که پزشکان نقش اول را در درمان دارند اما درمان فرآیندی است که تنها بخشی از ان را پزشکان انجام می دهند و پرستاران پیراپزشکی و پشتیبانی هم در آن نقش کلیدی دارند.»

وی ادامه داد: «باید در دولت دوازدهم پرداختها با سایرین نسبت به پزشکان تعدیل و اصلاح شود تا رضایتمندی این مجموعه منجر به رضایتمندی مردم شود. این مسئله نیاز به تامین مالی دارد که من در برنامه آقای قاضی زاده ندیدم. از چه مکانیزمی می خواهند آن را جذب کنند؟ از طرفی وقتی پزشکان به حق دریافتی بالا دارند چرا PHDسایر رشته ها باید یک دهم دریافتی داشته باشد.»

نماینده مردم بوکان همچنین بیان کرد: «خواسته دیگر افزایش ظرفیت دانشگاه ها در گروه پزشکی و پیراپزشکی است. ما شاهدیم تعداد زیادی از جوانان به خارج از کشور می روند تا تحصیل کنند. چرا این ظرفیت را در کشور خودمان ایجاد نکنیم که من این مسئله را هم در برنامه‌های آقای قاضی زاده ندیدم.»

عثمانی مشکل بیمه‌ها را از مهمترین مشکلات وزارت بهداشت دانست و افزود: بخش زیادی از حوزه عمل شما فرابخشی است و بیمه‌ها در اختیار شما نیست. شاهد بودیم که بیمه‌ها به انحاء مختلف وزارت بهداشت را اذیت کردند و الان نگرانی این سیاست‌های فرابخشی و عملکرد بیرونی است.


 وی در ادامه با بیان اینکه : «بیمه ها به اشکال مختلف، وزارت بهداشت را در دولت یازدهم اذیت کردند و پرداخت هایشان به موقع نبود» گفت : «امیدواریم بخش رفاه اجتماعی و بیمه ها همراهی مناسبی با وزارت بهداشت در دولت دوازدهم داشته باشند.»


وی در پایان افزود : «در برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت برنامه ای برای بخش رفاه اجتماعی و بیمه ها ندیدم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha