شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 221562

حتما تا به حال شنیده اید که برخی افراد انتظار دارند با سرعت نیم یا یک کیلو در هفته وزنشان پایین بیاید. اما همه می دانید که همیشه کاهش وزن به سادگی و پیوسته به دست نمی آید.

چقدر طول می کشد 5 کیلو کم کنیم؟

سلامت نیوز: حتما تا به حال شنیده اید که برخی افراد انتظار دارند با سرعت نیم یا یک کیلو در هفته وزنشان پایین بیاید. اما همه می دانید که همیشه کاهش وزن به سادگی و پیوسته به دست نمی آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، محققان برای اینکه متوجه شوند بیشتر افراد 5 یا 4.5 کیلو را در چه مدت کم می کنند از اطلاعات کاربران یکی از برنامه های معروف کاهش وزن در آمریکا استفاده کردند و متوجه شدند متوسطِ کاربران این مقدار وزن را در حدود 7 هفته کم کرده اند و 90 درصد آنها در کمتر از 13 هفته این کاهش وزن را داشته اند.

این خبر خوشحال کننده ای است که برای بیشتر افراد کاهش 5 کیلو وزن بیشتر از 5 هفته طول می کشد ( می بینید که تنها نیستید! ) و اینکه این کار در طول 3 ماه شدنی است. اما اگر می خواهید 5 کیلو کم کنید باید این را در ذهن داشته باشید: هر کسی در کاهش وزن سرعت منحصر به خودش را دارد.

بر اساس محاسباتی که وجود دارد مشخص می شود که هر فرد برای کاهش وزن دلخواهش چه مقدار از کالری های مصرفی اش باید کم کند. با این حال در واقعیت افراد با سرعت های متفاوتی وزن کم می کنند. این سرعت کاهش وزن نیست که اهمیت دارد بلکه پایداری آن مهم است.
برای مثال افرادی که چاق هستند ممکن است با سرعت بالایی وزن کم کنند اما افرادی که اضافه وزنشان بالا نیست همان مقدار وزن را با سرعت کمتری کاهش می دهند. تا وقتی این قابلیت را داشته باشید که وزن کاهش یافته را حفظ کنید دیگر سرعت کاهش وزن اهمیتی نخواهد داشت.

با اینکه کاهش وزن سریع وسوسه انگیز است و هیچ کس بدش نمی آید تجربه اش کند اما همیشه خواسته هایتان را مدیریت کنید و مسیری را انتخاب کنید که هوشمندانه و سالم باشد. کاهش وزن از طریق روش های نا سالم ممکن است فقط باعث سوزاندن وزن عضلات و آب بدن شود. که خیلی سریع دوباره این وزن باز خواهد گشت.

قبل از اینکه وارد چالش جدیدی شوید با چند تغییر کوچک شروع کنید. برای مثال شاید بخواهید قبل از اینکه یک برنامه غذایی جدید را شروع کنید، عادت خوردن میان وعده آخر شبتان را کنار بگذارید یا به تمام وعده های غذایی خود سبزیجات اضافه کنید. بسیاری از افراد برای کاهش وزن می خواهند همه کارها را یکجا با هم انجام دهند اما این کار شدنی نیست و بعد از گذشت مدتی کوتاه تسلیم می شوند.

اگر با سرعتی که دوست دارید وزن کم نمی کنید ممکن است چیزی – یا چیزهایی – برایتان مشکل ایجاد کرده باشند. گاهی افرادی که با سرعت دلخواه وزنشان را کم می کنند اشتباهات کوچکی دارند. این اشتباه می تواند خوردن وعده ای با حجم بالا باشد، استفاده از نان و پاستا در بیشتر وعده های غذایی باشد، خوردن غذا در آخر شب و یا گاهی قاچاق خوری باشد.

برای کاهش وزن هر کاری می کنید باید از قبل مطمئن شوید که وزن کم شده ماندگار است. گاهی برخی افراد می خواهند از طریق انجام برخی رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی خاص ( معمولا نا متعارف ) به کاهش وزن برسند اما یک سوال مهم وجود دارد که آنها باید قبل از اقدام جواب بدهند: آیا می توانی باقی عمرت را نیز به پیروی از این برنامه ادامه دهی؟

کاهش وزن با رژیم های خاص و نا متعارف نه تنها پس از مدتی دوباره وزنتان را باز می گرداند بلکه ممکن است وزن اضافه شده این بار بیش از گذشته نیز باشد. هر بار که وزن کم می کنید و دوباره باز می گردد کاهش وزن سخت تر می شود. بنابراین قبل از شروع یک برنامه غذایی این سوال را از خود بپرسید و اگر جوابتان نه بود به فکر روشی دیگر باشید. مطمئن شوید روشتان چیزی باشد که بتوانید تا همیشه به آن پایبند باشید.

اگر همین حالا هم وزنتان را کم کرده اید و می خواهید مطمئن شوید وزن کم شده را حفظ می کنید، توصیه می شود از یک برنامه غذایی متعادل استفاده کنید و ورزش را به صورت مرتب ادامه دهید. بعد از کاهش وزن ( و حتی در طول آن ) باید در انتخاب غذا انعطاف پذیری داشته باشید.
با استفاده از یک برنامه غذایی متعادل که شامل همه گروه های غذایی مهم است می توانید خود را به درست غذا خوردن عادت دهید. ورزش کردن به صورت مرتب نیز کمک می کند بدن همیشه متناسب بماند و زحمتی که کشیده اید از بین نرود.

پس سرعت کاهش وزن افراد با یکدیگر متفاوت است و اگر دیدید دوستتان با سرعت بیشتری از ما وزن کم می کند نباید نگران شوید.

نویسنده: کورین میلر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha