جادوی کلمات در روابط با همسرتان را شوخی نگیرید. حرف‌های شما و حسی که برای او ایجاد می‌کند می‌تواند آنقدر تأثیرگذار باشد که زندگی‌تان را متحول کند.

کلمات جادویی برای صمیمی‌تر شدن با همسر

سلامت نیوز:جادوی کلمات در روابط با همسرتان را شوخی نگیرید. حرف‌های شما و حسی که برای او ایجاد می‌کند می‌تواند آنقدر تأثیرگذار باشد که زندگی‌تان را متحول کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری دو، حرف‌هایی که در کنار رفتار مناسب شما به همسرتان قشنگ‌ترین حس‌ها را می‌دهد و عشق شما را در قلبش تثبیت می‌کند. شما نیاز دارید تا همسرتان را بشناسید و به مرور زمان جملات خاص خود او را پیدا کنید نه فقط جملاتی که جنبه عمومی دارد و بیشتر افراد از شنیدن آنها خوشحال می‌شوند.

این جملات را به همسرتان بگویید و با گفتنش زیر پوست زندگی مشترکتان خون تازه‌ای تزریق کنید. در ادامه همراه بنیانا باشید تا بدانیم چگونه زن و شوهری صمیمی باشیم ؟

 آقایان اینگونه حرف بزنند

-دوستت دارم، همین

خانم‌ها به شنیدن جملات عاشقانه نیاز دارند. این جملات و کلمات مانند کوهی از انرژی می‌تواند بدترین شرایط و حال‌شان را به بهترین شکل ممکن تغییر دهد. فکر نکنید اگر سن و سالی از آنها گذشته یا مشغول زندگی و تربیت بچه‌ها هستند دیگر شنیدن دوستت دارم، حال و هوای‌شان را بهاری نمی‌کند.

همسرتان می‌داند چه جایگاهی در قلب و زندگی شما دارد اما وقتی با کلماتی ساده به او می‌گویید که چقدر برای‌تان مهم است، خستگی تمام روز را از تنش به در می‌کنید. پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: «این سخن مرد که به همسرش بگوید تو را دوست دارم، هرگز از قلب همسرش خارج نخواهد شد».

می‌توانید آزمایش کنید. یک‌بار که همسرتان چندان سر حال نبود وحس کردید از چیزی دلخور است یا حوصله ندارد، به او جملات عاطفی بگویید؛ مثلا بگویید که از بودنش در زندگی‌تان راضی هستید و خدا را به‌خاطر داشتنش شکر می‌کنید. یا خیلی ساده و آرام بگویید که دوستت دارم.خودتان نتیجه‌اش را خواهید دید.

-تعریف‌های عاشقانه

تعریف و تمجید می‌تواند همسرتان را شاد و خوشحال کند، رضایت او را از کنار شما بودن بالا ببرد و کاری کند که حس اعتماد به‌نفسش بیشتر شده و طوری رفتار کند که تعریف‌های شما ثابت شود.البته تعریف‌های اغراق گونه و غیرواقعی، دلچسب نیست اما می‌توانید با نگاه مثبت بیشتری نگاه کنید و خوبی‌هایی که حتما در شریک زندگی‌تان وجود دارد را ببینید وبا صدای بلند به او بگویید. اگر امشب غذایش خیلی خوشمزه شده، سر سفره و مقابل بچه‌ها بر این نکته تأکید کنید.

اگر خانه‌تان منظم است، همسرتان خوش لباس است، رنگ موی جدیدش زیباترش کرده ومهربانی‌اش را دوست دارید، حتما به او بگویید. در خلوت‌تان این کار را انجام دهید و در مقابل دیگران هم فکر نکنید تعریف از همسرتان کار اشتباهی است.

وقتی مهمان دارید، غذا که تمام می‌شود شما هم از پذیرایی و دستپختش تعریف کنید. مقابل خانواده‌تان از خوبی‌های او بگویید.تعریف‌های ساده و واقعی شما برای همسرتان بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود.

-من هستم، نگران نباش

داشتن مردی که بلد است چگونه حس امنیت را در قلب همسرش ایجاد کند، یکی از بزرگ‌ترین عوامل ایجاد خوشبختی در زندگی یک زن است؛ مردی که می‌تواند کارها را سرو سامان دهد و حضورش به معنی آرامش است.

شما برای ایجاد این حس، علاوه بر اینکه نیاز دارید که واقعا حمایتگر باشید، باید به همسرتان در قالب کلمات بفهمانید که کنارش هستید، کمکش می‌کنید و همه‌چیز تحت کنترل‌تان خواهد بود. اینکه امکانات را برای او فراهم می‌کنید به تنهایی کافی نیست، وقتی مضطرب است و نگران چیزی است، گفتن یک جمله ساده «من هستم، از چیزی نترس» بخش زیادی از دلشوره‌های او را از بین می‌برد.

درست است شنیدن جملات عاشقانه برای زنان حیاتی است اما حرف‌های مردانه شما آرامش بیشتری را به او هدیه می‌دهد.


خانم‌ها اینگونه حرف بزنند

-تشکر با قشنگ‌ترین کلمات

وقتی همسرتان کارهای مردانه‌اش را انجام می‌دهد، پیش خودتان نگویید به وظیفه‌اش عمل کرده و نیازی به تشکر نیست. فکر نکنید مردتان به‌خاطر دست‌های قوی و توانایی‌های مردانه‌اش نیازی به شنیدن تشکر ندارد. در ازای هر قدمی که برای شما و زندگی مشترک‌تان برمی‌دارد، از او تشکر کنید.

به او بفهمانید متوجه هستید که برای شما چه کارهایی انجام می‌دهد. یک مرد هر قدر هم که قوی باشد و خود را بی‌نیاز از اینگونه جملات نشان دهد بازهم درون خود دوست دارد که توسط همسرش دیده شده و از کارها و خدماتش قدردانی شود.جملات ساده‌ای مانند: ممنون که مرا صبح‌ها تا ایستگاه می‌رسانی، متشکرم که با تمام خستگی ات خریدهای خانه را انجام می‌دهی و جملات ساده‌ای که نشان‌دهنده قدردانی شماست، برای او بسیار انرژی‌بخش خواهد بود. توانایی تشکر کردن از دیگران از چیزهایی است که به آن سفارش شده‌ایم.

امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «روز قیامت، خداوند متعال به بعضی از بندگانش می‌گوید: آیا شکر فلان کس را به‌جای آوردی؟ عرض می‌کند: پروردگارا! من شکر تو را به جای آوردم. خداوند می‌فرماید: چون شکر او را به جا نیاوردی شکر مرا هم به جا نیاورده‌ای!» سپس می‌فرمایند: شکرگزارترین شما در پیشگاه خدا کسی است که از نعمت‌ها و زحمات مردم بیشترین قدردانی و شکرگزاری را به عمل آورد. پس این نکته را از خانه خود شروع کنید.

-ابرمرد زندگی من

یکی از نیازهای روحی مردانه که باید برآورده شود تا شما با چشمان خودتان ببینید یک مرد تا چه حد می‌تواند حمایتگر، مؤثر و دوست‌داشتنی باشد، این است که حس کند ابرمرد زندگی همسرش است. بداند در نگاه شریک زندگی‌اش تکرار نشدنی است وشما به‌عنوان همسر او اعتقاد دارید بهترین مرد دنیا در کنارتان هست.

اینکه هر آدمی مشکلاتی دارد و هیچ‌کس گل بی‌عیب نیست را همه قبول دارند اما حتما شنیده‌اید که «اگر در دیده مجنون‌نشینی/ به غیراز خوبی لیلی نبینی». مهم این است مرد زندگی‌تان بداند در نگاه شما بهترین انتخاب بوده و خواهد بود. به او بگویید که قوی و قابل اتکاست و دنیای‌تان بدون او چیز بزرگی کم دارد؛ چیزی مانند یک حامی مهربان برای تمام لحظات زندگی.

-به تو افتخار می‌کنم

به همسرتان در موقعیت‌های مختلف نشان دهید که به او افتخار می‌کنید و این را نه‌تنها از دیگران مخفی نمی‌کنید بلکه با کمال میل نشان می‌دهید که بهترین مرد دنیا شریک زندگی شماست. خوب است بعضی وقت‌ها بی‌بهانه و خیلی ساده به او بگویید که به او و بودنش افتخار می‌کنید و گاهی هم دنبال موقعیت‌هایی باشید که مقابل چشم همسرتان این را به دیگران هم بگویید.

یک آقا وقتی متوجه می‌شود همسرش در مقابل دیگران از او تعریف کرده و اعتراف می‌کند زندگی در کنارش بسیار لذتبخش است، احساس غرور خواهد کرد و کسی که این حس را به او هدیه داده همیشه در دلش باقی می‌ماند. نیازی به نقش بازی‌کردن نیست، خوب به همسرتان دقت کنید، نکات زیادی دارد که می‌توانید به آنها افتخار کنید و با بیان آن، او را به سمت بهتر شدن سوق دهید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha