یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 22217

انسان ها از دیر باز به دنبال برگرداندن شادابی و طراوت از دست رفته دوران جوانی بوده اند. امروزه روش های بسیاری برای جوان کردن پوست و برطرف کردن تغییر رنگ و افتادگی در پوست صورت ابداع شده اند.

به گزارش سلامت نیوز دکتر مریم ملکی ، متخصص پوست و مو  در این باره میگوید :

1 ) برداشتن پوست های مرده : شامل مصرف کرمهای پیلینگ در منزل ، میکرودرم ابریژن و کرمهای اسکراب ، یا پیلینگهای شیمیایی که درمطب انجام می شود. میکرودرم ابریژن دومین روش شایع زیبائی در امریکاست که با روش مکانیکی1-2 لایه خارجی و مرده پوست با استفاده از مالش سمباده ای برداشته می شود. نیازی به استراحت کافی ندارد و همراه با پیل شیمیایی نتیجه خوبی به دست می دهد.

2 ) استفاده از ویتامین C : اسکوربیک اسید سبب افزایش کلاژن می شود و در 58% از آسیب های آفتابی جلوگیری می کند.

3) مزوتراپی : دراین روش داروهای تقویت كننده پوست ومثل انواع ویتامینها ،امینو اسیدها ،وهیالورنیك به پوست تزریق می شود واثران سریعتر از انواع كرمها است .

4 ) استفاده از انواع کرمهای ضد چروک AHA رتینوئید ها و ...

5 ) استفاده از بوتاکس جهت کاهش حرکات عضلانی پوست ، مانند اخم کردن ، خط انداختن پیشانی ...

6 ) استفاده از لیزرهای غیر تخریبی
مانند PDL-IPL رادیوفرکانسی( ترماژ )، Infrared

7 ) استفاده از لیزر های تخریبی ، لیزرهای CO2 و اخیرا تکنولوژی جدیدی به نام Fractional( فرکشنال ) که بسیار محبوب شده است.

8 ) استفاده از انواع فیلر ها و ژل ها و یا تزریق چربی در صورت جهت جبران کاهش حجم که به دنبال پیری و شلی پوست رخ می دهد و این روش ( یعنی تزریق چربی در صورت ) اخیرا جایگزین عمل لیفت یا همان کشیدن پوست با جراحی شده است وحتی گودی زیر چشم را می توان با چربی گرفته شده از بدن خود فرد اصلاح كرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha