پژوهشگران به این نکته اشاره داشته اند که اثرات منیزیم در درمان افسردگی می تواند به اندازه داروهای ضد افسردگی، مانند پروزاک، مفید باشد.

با این ماده معدنی به جنگ افسردگی بروید

سلامت نیوز: پژوهشگران به این نکته اشاره داشته اند که اثرات منیزیم در درمان افسردگی می تواند به اندازه داروهای ضد افسردگی، مانند پروزاک، مفید باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، افسردگی یک اپیدمی جهانی است که پیامدهای فراوانی در پی دارد. بنابر گزارش ساینس دیلی، بیش از 350 میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری روانی رنج می برند و بسیاری از کسانی که بیماری در آنها تشخیص داده می شود، مصرف داروهای تجویز شده، تراپی و دیگر روش های درمانی را برای مقابله با افسردگی دنبال می کنند. متاسفانه برخی از این داروها و روش های درمانی چنان پر هزینه و گران هستند که برخی از مبتلایان به افسردگی توان استفاده از آنها را ندارند، اما پژوهشی جدید نشان داده است که مصرف یک مکمل می تواند به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش "ریدرز دایجست"، دیر زمانی است که نقش سودمند منیزیم در سلامت استخوان، سطوح انرژی، و حتی اضطراب ثابت شده است و اکنون به لطف پژوهشی جدید مشخص شده است که این ماده معدنی در مبارزه با افسردگی نیز موثر عمل می کند.

پژوهشگران دانشگاه ورمونت، طی پژوهش خود به بررسی نقش قرص های خوراکی منیزیم که بدون نسخه قابل خریداری هستند و این که چگونه می توانند به طور بالقوه افسردگی خفیف تا متوسط را درمان کنند، پرداختند. طی یک بازه زمانی شش هفته ای، آنها هر روز به بیش از 100 بزرگسال که افسردگی خفیف تا متوسط در آنها تشخیص داده شده بود 248 میلی گرم منیزیم دادند. پژوهشگران هر دو هفته به بررسی علائم افسردگی شرکت کنندگان می پرداختند.

در پایان این پژوهش، پژوهشگران دریافتند افرادی که مکمل خوراکی منیزیم دریافت کرده بودند بهبود در علائم افسردگی و اضطراب را نشان داده اند. در حقیقت، برخی از شرکت کنندگان تنها پس از گذشت دو هفته بهبود علائم را تجربه کردند. افزون بر این، بر اساس یافته های این پژوهش به نظر می رسد که منیزیم عوارض جانبی چندانی در شرکت کنندگان صرف نظر از سن، جنسیت، و استفاده از هر گونه دارو نداشته است.

در نهایت، پژوهشگران به این نکته اشاره داشته اند که اثرات منیزیم در درمان افسردگی می تواند به اندازه داروهای ضد افسردگی، مانند پروزاک، مفید باشد. به گفته پژوهشگران، نتایج کسب شده با توجه به نیاز به ارائه گزینه های درمانی اضافی برای مقابله با افسردگی بسیار دلگرم کننده بوده اند و همچنین مشخص شده است مکمل منیزیم روشی امن، سریع و ارزان را می تواند برای کنترل علائم افسردگی ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha