طوفان "هاروی" با بادهایی به سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت به ایالت تگزاس آمریکا رسیده و مناطق ساحلی این ایالت را در هم کوبیده است.

شدیدترین طوفان ۱۲ سال اخیر آمریکا به تگزاس رسید

سلامت نیوز:طوفان "هاروی" با بادهایی به سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت به ایالت تگزاس آمریکا رسیده و مناطق ساحلی این ایالت را در هم کوبیده است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این طوفان تندبادهایی شدیدتر نیز همراه دارد و برآورد می‌شود که در پی آن نزدیک به یک متر باران ببارد.

طوفان هاروی شدیدترین طوفانی است که آمریکا در ۱۲ سال گذشته با آن روبرو می‌شود. فرماندار تگزاس درباره سیلاب بی‌سابقه در برخی مناطق هشدار داده و گفته است تگزاس با یک "فاجعه خیلی بزرگ" روبرو است.

هزاران نفر از مردم شهر "کورپوس کریستی" که در مسیر طوفان زندگی می‌کنند با ترک خانه‌هایشان از این منطقه فرار کرده‌اند. شهردار راکپورت هم از همه ساکنان خواسته است که خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

به گزارش سی‌بی‌اس چند نفر در یک خانه سالمندان که سقفش خراب شده گیر افتاده‌اند و تیم‌های نجات هم نمی‌توانند به آنها برسند.

مرکز ملی طوفان‌های آمریکا هشدار داده است که در فصل طوفانی پیش رو در مناطقی خطر سیل‌های مرگبار وجود دارد.

آخرین بار در آمریکا در سال ۲۰۰۵ طوفان‌هایی با قدرت مشابه طوفان هاروی (تندباد با سرعت بین ۲۰۹ تا ۲۵۱ کیلومتر در ساعت) به ثبت رسید.

در طوفان کاترینا، در اوت ۲۰۰۵، نزدیک به ۲۰۰۰ نفر کشته شدند و در طوفان ویلما در اکتبر همان سال، ۸۷ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش بی‌بی‌سی، شهر کورپوس کریستی که در مسیر این طوفان قرار دارد بندری مهم برای صنعت نفت ایالت تگزاس است. نزدیک به نیمی از پالایش نفت آمریکا در این ایالت انجام می‌شود و نگرانی از احتمال کمبود سوخت با توجه به تاثیر طوفان بر تولید، باعث افزایش قیمت سوخت شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha