روش درمانی جدید برای بهبودی مبتلایان هپاتیت بی

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی مونیخ به معرفی روش جدید درمانی برای بهبودی هپاتیت B اشاره کرد و گفت: سلول درمانی یا تی سل تراپی یکی از روش های جدید برای درمان این بیماری است که مراحل کشت سلولی و مدل آزمایشگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.


تی سل تراپی روش درمانی جدید برای بهبودی مبتلایان هپاتیت Bدکتر هادی کریم زاده در حاشیه هفتیمن کنگره بین المللی هپاتیت تهران به ایرنا افزود: این طرح تحقیقاتی در مراحل ابتدای خود نشان داده که در درمان هپاتیت B بسیار موثر بوده و این شیوه درمانی می تواند تحولی شگرف در درمان بیماری ایجاد کند. 

وی اظهارکرد: هرشیوه درمان جدید قبل از استفاده کلینیکی باید مراحلی را با موفقیت طی کند که این طرح تحقیقاتی توانسته با موفقیت از آنها عبور کند و امیدواریم بزودی وارد مرحله کلینیکی خود شود.کریم زاده با اشاره به اینکه اکنون درمان بیماری درحد کنترل ویروس است، افزود: هرچند در این زمینه خوب عمل شده اما این کار سبب پاکسازی ویروس نمی شود و امیدواریم با تی سل تراپی بتوان سلول های مخرب را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه با سلول درمانی یا تی سل تراپی می توان به بهبودی کامل این بیماری امیدوار بود، گفت: این شیوه درمانی نه تنها برای درمان هپاتیت موثر است بلکه می تواند به روند درمانی سایر بیماری های ویروسی از جمله سرطان هم کمک کند.

وی با اشاره به اینکه با این شیوه درمان می توان به شیوع کمتر بیماری فکر کرد، اظهار امیدواری کرد که با معرفی این شیوع درمانی بتوان به سطح پایین تری از شیوع بیماری دسترسی پیدا کرد.کریم زاده به تعداد مبتلایان به هپاتیت B در دنیا اشاره کرد و گفت: بیماری هپاتیت B حدود 250 میلیون نفر در دنیا را به صورت مزمن درگیر کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی مونیخ گفت: شیوع این بیماری از هپاتیت C بیشتر بوده و می تواند به افرادی که واکسینه نشده اند، منتقل شود. وی به مردم توصیه کرد واکسن هپاتیت B را جدی بگیرند، گفت: این واکسن عوارضی ندارد و بیش از 95 درصد مواقع می تواند از ابتلا افراد به این بیماری پیشگیری کند.

کریم زاده ادامه داد: افرادی که تزریق واکسین هپاتیت B آنان بیش از 10 سال گذشته است بهتر است میزان آنتی بادی خود را آزمایش کنند و در صورتی که میزان آن کمتر از 100 است، می توانند واکسن یادآوری را تزریق کنند.

وی پیشگیری با واکسن را بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری اعلام کرد و از پزشکان و متخصصان این حوزه تقاضا کرد که اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha