بدون تردید دروغ گویی یکی از مذموم ترین صفات در تمامی فرهنگ ها و کشورهاست؛ اما دلیل این امر چیست؟ آیا این امر ناپسند می تواند روح و جسم ما را تحت تأثیر قرار دهد؟ انسان های صادق از چه ویژگی هایی برخوردار هستند که انسان های دروغ گو فاقد آن هستند؟

دروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود

سلامت نیوز: بدون تردید دروغ گویی یکی از مذموم ترین صفات در تمامی فرهنگ ها و کشورهاست؛ اما دلیل این امر چیست؟ آیا این امر ناپسند می تواند روح و جسم ما را تحت تأثیر قرار دهد؟ انسان های صادق از چه ویژگی هایی برخوردار هستند که انسان های دروغ گو فاقد آن هستند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، تفاوتی نمی کند دروغ ما مصلحت آمیز باشد یا فتنه برانگیز، مهم این است هر چه که باشد زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود. در واقع، اهمیتی ندارد دلیل دروغ گویی ما چیست؛ برای جلوگیری از یک پیشامد ناگوار یا برهم زدن میان دو نفر، نتیجه این کار چیزی نیست جز آسیب های گاه جبران ناپذیر جسمی و روحی.

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه سن دیگو، راست گوها افرادی شادتر و سالم تر هستند. شاید این یافته ها در نظر ما چندان دوست داشتنی نباشند؛ ولی واقعیت این است که ارتباط مستقیمی میان میل به دروغ گویی با میزان مهربانی افراد وجود دارد. به گفته دانشمندان: انسان هایی که محبت و مهربانی بیشتری در دل خود دارند کمتر از دیگران دروغ می گویند.  دلیل این اتفاق، اجتناب و ترس افراد مهربان از آسیب رساندن به دیگران است.

جالب اینجاست که به شکل قابل توجهی افراد صادق از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار هستند. احساس شادی و رضایت خاطر بیشتر از زندگی بارزترین ویژگی چنین گروهی است. در نقطه مقابل، آنها که به هر دلیل دروغ می گویند اغلب شادمانی کمتری را در زندگی تجربه می کنند.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha