یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 225274

متخصصان تغذیه و سلامت هشدار می‌دهند که حذف وعده غذایی صبحانه باعث چاقی در کودکان می‌شود.

تاثیر صبحانه در پیشگیری از چاقیِ کودکان

سلامت نیوز:متخصصان تغذیه و سلامت هشدار می‌دهند که حذف وعده غذایی صبحانه باعث چاقی در کودکان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، غالبا راضی کردن کودکان به خوردن صبحانه قبل از رفتن به مدرسه برای والدین دردسر بزرگی است و اکثر کودکان در این مورد سرسختی و مقاومت از خود نشان می‌دهند و این در حالی است که به گفته متخصصان تغذیه حذف این وعده غذایی باعث بروز علائم چاقی در کودکان می‌شود.

همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که کودکان در سنین مدرسه در صورتیکه از مصرف وعده غذایی صبحانه سر باز بزنند بیشتر احتمال دارد در طول روز به فست‌فودها روی بیاورند. این شرایط بر شاخص توده بدنی آنان تاثیر منفی دارد. کودکانی که هنگام صبح و پیش از رفتن به مدرسه صبحانه می‌خورند نسبت به آنهایی که اولین وعده غذایی روز را حذف می‌کنند شاخص توده بدنی پایین‌تری دارند.

به گزارش ساینس الرت، صبحانه صرف نظر از سن افراد همچون کلید روشن کننده متابولیسم بدن عمل می‌کند و به سوخت و ساز کالری در طول روز کمک می‌کند.

مصرف صبحانه غیر از کاهش احتمال شروع زودهنگام چاقی با افزایش قدرت حافظه و تمرکز، کاهش سطح کلسترول بد خون و کاهش احتمال ابتلا به دیابت و بیماری قلبی مرتبط است.

به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود برای رفع احساس گرسنگی فرزندشان در طول زمان حضور در مدرسه، خوراکی‌های سالم و میوه تهیه ببینند.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha