سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هزینه بیمه ها در طی ۴ سال گذشته به میزان ۳ تا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۴ برابری هزینه بیمه ها با اجرای طرح تحول سلامت

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هزینه بیمه ها در طی ۴ سال گذشته به میزان ۳ تا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، احمد همتی در خصوص صحبت های سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر بدهی ۱۲ هزار میلیاردی بیمه ها به وزارت بهداشت، اظهارداشت: بخشی از منابع مورد نیاز بیمه ها به ویژه برای بیمه سلامت باید توسط دولت تامین شود، اما دولت در تامین منابع همیشه با مشکلاتی روبه رو بوده و طلب بیمه ها از دولت در بیشتر مقاطع با تاخیر پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از بدهی بیمه ها به بیمارستان ها ناشی از تحمیل هزینه های گزاف به بیمه ها است، افزود: در طول اجرای طرح تحول سلامت هزینه های بیمه ها حدود ۳ تا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است، بنابراین افزایش هزینه های بخش سلامت که به طور عمده از سوی بیمه ها پرداخت می شود؛ همچنین عدم پرداخت سهم دولت در تامین منابع بیمه ها را بیش از گذشته تحت فشار قرار داده است.

همتی با تاکید بر اینکه ایجاد تعادل در تامین و هزینه کرد منابع در بخش سلامت از سوی دولت، بیمه ها و وزارت بهداشت ضروری است، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید هزینه ها را کاهش داده و قوانین مصوب مجلس در قالب برنامه ششم را اجرا کند، ضمن اینکه دولت نیز باید منابع مورد نیاز بیمه ها را به موقع پرداخت کند؛ همچنین بیمه ها نیز اقدامات لازم را در هزینه کرد منابع مربوط به سلامت تنها در این بخش را به میزان لازم انجام دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۸ هزار میلیارد تومان مصوب مجلس برای بیمه سلامت تاکنون به طور کامل اختصاص پیدا نکرده است، گفت: طبق اظهارات وزیر بهداشت این مبلغ به طور کامل به بیمه سلامت احتصاص پیدا نکرده است، بنابراین این موضوع نیز به نوعی به مشکلات بیمه سلامت اضافه کرد، ضمن اینکه بیمه ها به دلیل مشکلات ساختاری نیز خود دارای مشکلات بسیاری هستند، البته در این راستا صندوق بیمه سلامت از تامین اجتماعی برای ایجاد شفافیت در منابع صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه تاکنون جلسات بسیاری برای رفع اختلافات بیمه ها با وزارت بهداشت در خصوص میزان بدهی ها برگزار شده است، افزود: البته میان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت از نظر میزان هزینه ها اختلافاتی وجود دارد، اما به طور مشخص هزینه ها با اجرای طرح تحول سلامت افزایش پیدا کرده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha