شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 22698

هنگامی كه فرد به پوكی استخون مبتلا می‌شود، استخوانهای بدن او بر اثر ضربه‌های كوچكی دچار شكستگی می‌شود و به علت ناتوانی بدن در ترمیم شكستگی دچار عفونت شده و به دنبال آن بیمار فوت می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز وی با بیان اینكه كمبود اكسیدانها در بدن باعث قرار گرفتن آن در معرض ابتلا به سرطانهایی مانند گوارش، ریه و غدد می‌شود، گفت: مقدار زیادی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن محلول در چربی هستند كه در صورت مصرف نكردن آنها فرد دچار بیماریهای مزمن می‌شود و كمبود ویتامین در بدن به ضعف عمومی و بی‌حالی می‌انجامد این در حالیست كه لبنیات دارای كلسیم، منیزیم و فسفر است.

خسرونیا درباره مكملهای حاوی آنتی اكسیدان گفت: با توجه به اهمیت آنتی اكسیدان برای بدن، مكمل‌هایی از خارج از كشور وارد می‌شود كه هزینه بر است این در حالیست كه افراد با مصرف روزانه یك لیوان شیر می‌توانند نیازهای بدن خود را به این ماده تامین كنند.

وی درباره مصرف شیر كم چرب و پرچرب در گروه‌های سنی مختلف اظهار كرد: بهتر است افراد چاق شیر كم چرب و جوانان حدود 25 سال و فعال شیر پرچرب بنوشند.

مصرف روزانه یك لیوان شیر برای پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان در زنان ضروریست

رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان توصیه كرد: زنان باید روزانه یك لیوان شیر مصرف كنند ولی برخی از آنان نه تنها شیر بلكه سایر مواد لبنی را نیز استفاده نمی‌كنند و به جای لبنیات، نوشابه‌ها و غذاهای فوری را در برنامه غذایی خود قرار می‌دهند كه اثرات سوء زیادی برای بدن دارد.

خسرونیا در پایان گفت: زنان به علت اختلالات هورمونی پس از یائسگی بیشتر دچار پوكی استخوان می‌شوند كه ناشی از مصرف نكردن مواد غذایی به اندازه كافی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha