شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 227827

شاید این اتفاق تنها در ایتالیا بیفتد که با انواع و اقسام پاستا، ورمیشل و ماکارونی شگفت زده می شوید. تا به حال از خود پرسیده اید آیا این غذاها فایده هم دارند؟ دانشمندان ایتالیایی می گویند نوع جدیدی از پاستا تولید کرده اند که می تواند از حمله قلبی جلوگیری کند.

پاستایی که از حمله قلبی جلوگیری می کند

سلامت نیوز: شاید این اتفاق تنها در ایتالیا بیفتد که با انواع و اقسام پاستا، ورمیشل و ماکارونی شگفت زده می شوید. تا به حال از خود پرسیده اید آیا این غذاها فایده هم دارند؟ دانشمندان ایتالیایی می گویند نوع جدیدی از پاستا تولید کرده اند که می تواند از حمله قلبی جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، کارشناسان تغذیه و سلامتی بیشتر اوقات، مردم را از مصرف بیش از اندازه اسپاگتی یا ماکارونی های پهن و خامه دار نهی می گویند، اما پاستای جدید برای سلامت کلی بدن مفید هم هست.

این پاستا از مخلوطی از آرد گندم معمولی که با آرد جو ترکیب شده تهیه می شود و سرشار از فیبری به نام بتاگلوکان است، این فیبر در رشد و تقویت رگ های خونی جدید مؤثر است. به گفته محققان این رگ های خونی به هنگام حمله قلبی می توانند گذرگاه های طبیعی تشکیل دهند.

آنها با آزمون نظریه خود بر روی موش های آزمایشگاهی و خوراندن این پاستاهای جدید و سپس القای ایست قلبی به آنها به این نتیجه رسیدند. یافته ها نشان داد موش هایی که پاستای تهیه شده از جو خورده بودند به مراتب بیشتر از گروه کنترل که پاستای تهیه شده از گندم عادی مصرف کرده بودند زنده ماندند. همچنین آسیب کمتری به قلبشان نیز وارد شده بود.

این محققان ایتالیایی بر این عقیده هستند که پاستای جدید بدن را در برابر استرس و بیماری سرخرگ کرونری مقاوم تر می کند. این اولین مرتبه است که یک غذای کاربردی به تشکیل گذرگاه های طبیعی در بدن کمک کرده است، آنهم پاستا با بتا گلوکان موجود در جو. همچنین این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد مصرف پاستای غنی شده از بتاگلوکان، ایمنی عروق را بالا و مرگ و میر را پایین می آورد.

محققان می گویند تا امروز تکنیک هایی که برای بهبود رشد شریان ها انجام می شد نیازمند جراحی، استفاده از سلول های بنیادی استخراج شده از مغز استخوان یا ژن درمانی بود اما پاستای غنی شده از جو این تأثیر را دارد که با ساخت گذرگاهی زیستی سلامت قلب را بالا می برد.

منبع: تلگراف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha