رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه پزشک خانواده و سیستم ارجاع باید سریعتر در شهرهای مختلف اجرایی شود، گفت: اگر این اقدام صورت گیرد پیشگیری بر درمان انجام خواهد شد و هزاران نفر نجات پیدا می‌کنند.

نوبخت: اجرای پزشک خانواده نوعی غلبه پیشگیری بر درمان است

سلامت نیوز:رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه پزشک خانواده و سیستم ارجاع باید سریعتر در شهرهای مختلف اجرایی شود، گفت: اگر این اقدام صورت گیرد پیشگیری بر درمان انجام خواهد شد و هزاران نفر نجات پیدا می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی نوبخت در ارزیابی خود از اجرا و تحقق سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: این موضوع خواست مجلس است و تکلیفی است که از سوی مجلس برای دولت تعیین شده و در مواد ۷۰ تا ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه نیز تمامی اقدامات پیش‌بینی شده است.

وی افزود: البته وزارت بهداشت علیرغم همراهی و همگامی تا حدودی از اجرای قانون عقب است اما ما درخواست‌مان این است که سریعتر در شهرهای مختلف اجرایی شود و فکر می‌کنیم که از این طریق هم صرفه‌جویی شده و دسترسی مردم به پزشک راحت‌تر می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: هنر پزشک خانواده این است که قبل از اینکه فردی بیمار شود آن را کشف می‌کند و در حال حاضر روند بیماری‌ها از عفونی به غیرعفونی تبدیل شده است لذا معتقدم حسن نظام ارجاع و پزشک خانواده این است که پیش از اینکه فردی مبتلا به بیماری شود قابل تشخیص و شناسایی است.

وی در پایان گفت: در واقع در این شرایط اجازه نمی‌دهند بیماری به یک عارضه تبدیل شود و نوعی غلبه پیشگیری بر درمان صورت خواهد گرفت و هزاران انسان نجات پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha