مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند سن شروع بیماری های قلب و عروق در سالیان گذشته 40 سالگی بود اما امروز در استان بوشهر شاهد وقوع عوارض قلب و عروق از سنین 30 سالگی هستیم.

به گزارش سلامت نیوز حسین پوپ اظهار کرد: از این رو همواره به شهروندان توصیه می شود که چکاپ سالانه خود را از 30 سالگی آغاز کنند و با رعایت رژیم غذایی مناسب سن بروز بیماری های قلب و عروق افزایش دهند.

وی افزود: اگر چه استان بوشهر از استان های ساحلی و غنی از محصولات دریایی و ماهی است اما متاسفانه غذاهای دریایی به وفور در سبد و جیره غذایی ساکنان این منطقه نیست از این رو این افراد از نقش حفاظتی این قبیل غذاها در برابر بیماری های قلب و عروق سودی نمی برند.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کم تحرکی و کاهش فعالیت جسمانی را زمینه ساز بروز بیماری های قلب و عروق برشمرد و افزود: شاید شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه( رطوبت فراوان و گرما که هوای شرجی راسبب شده ) علت کاهش فعالیت فیزیکی و جسمانی ساکنان این خطه از سرزمین ایران اسلامی شده است.

پوپ بخشی از استرس ها و فشارهای روحی- روانی را ناشی از گرمای شدید هوا عنوان کرد و گفت: میانگین شیوع بیماری های روحی روانی در استان بوشهر نسبت به کل کشور بیشتر است به نحوی که بیماری های روحی روانی به لحاظ شیوع و میزان بروز در کشور در رده های پایین تر و در استان بوشهر در رده سوم  قرار دارد.

وی در گفت وگو با پایگاه  نظام پرستاری   سرطان را چهارمین علت شایع مرگ و میر در این استان دانست و ادامه داد: رتبه استان بوشهر از نظر شیوع سرطان نسبت به میانگین کشوری اندکی متفاوت است (سرطان سومین علت شایع مرگ و میر در کشور و چهارمین علت در استان بوشهر)

به گفته مدیر  دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حوادث و سوانح در این استان همانند سایر نقاط کشور دومین علت مرگ و میر است که نامناسب بودن جاده ها و عدم رعایت ایمنی راکبین از علل آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha