سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 229603

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش کردن منظم و سریع می تواند خطر مرگ در زنان میانسال را بیش از آنچه تاکنون تصور می شد، حدود 60 تا 70 درصد کاهش دهد.

زنان مسن با ورزش منظم و سریع بیشتر عمر می کنند

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش کردن منظم و سریع می تواند خطر مرگ در زنان میانسال را بیش از آنچه تاکنون تصور می شد، حدود 60 تا 70 درصد کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون در این مطالعه جدید داده های 17 هزار زن را که به طور متوسط 72 سال سن داشتند، بررسی کردند.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،این مطالعه نشان داد خطر مرگ در زنانی که به طور متوسط روزی 70 دقیقه ورزش می کردند در قیاس با زنانی که حداقل فعالیت را داشتند، یعنی روزی 8 دقیفه حرکت می کردند، بیش از 70 درصد کمتر بود.


این مطالعه همچنین نشان داد که فواید ورزش به ویژه برای زنانی که در سطح متوسط تا سنگین ورزش می کردند، باز هم بیشتر بود.
دکتر یوآن مانسون سخنگوی انجمن قلب آمریکا گفت: به طور کلی نتایج این مطالعه با شواهد دیگری که بر اهمیت فعالیت بدنی منظم مانند پیاده روی سریع دلالت می کنند، مطابقت دارد.


وی افزود: این مطالعه مدرک دیگری ارائه می دهد که ورزش کردن می تواند عمر را طولانی کند.
محققان با اشاره به این که ورزش خطر ابتلا به دیابت نوع دو، چاقی، بیماری قلبی، سرطان، افسردگی و کاهش عملکرد شناختی مغز را کاهش می دهد، خاطرنشان کردند: اما موضوعی که یافته های مطالعه آنها را برجسته می سازد، این حقیقت است که در این مطالعه سطوح ورزش به طور عینی سنجیده شد.


دکتر مین لی از بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون گفت: این ایده که فعالیت فیزیکی برای سلامت انسان مفید است موضوع جدیدی نیست اما مسئله جدید در مورد این مطالعه این است که محققان به گفته شرکت کنندگان در این مطالعه در مورد میزان ورزشی که انجام دادند، تکیه نکردند و در عوض با استفاده از یک دستگاه تناسب اندام که زنان شرکت کننده در این مطالعه به خود وصل می کردند، میزان حرکت آنها را اندازه گرفتند.
متوسط زمان فعالیت بدنی متوسط تا شدید برای تمام زنان در این مطالعه 28 دقیقه در روز بود.


شرکت کنندگان در این مطالعه همچنین 351 دقیقه در روز فعالیت بدنی سبک انجام می دادند که فعالیت بدنی سبک شامل کارهای خانه یا پیاده روی آهسته مانند تماشای ویترین مغازها بود. این زنان همچنین در روز 503 دقیقه را به صورت نشسته سپری می کردند.


بیشتر مطالعاتی که تاکنون در مورد ورزش کردن انجام شده است، کاهش 20 تا 30 درصدی را در خطر مرگ به واسطه ورزش کردن نشان می دهند اما تاثیر فعالیت فیزیکی در این مطالعه جدید بسیار قابل توجه بود به طوری که نشان داد ورزش خطر مرگ را حدود 60 تا 70 درصد کاهش می دهد که برای مقایسه میزان بزرگی این کاهش می توان به این موضوع توجه کرد که ترک سیگار خطر مرگ را حدود 50 درصد کاهش می دهد.
نتایج این مطالعه در شماره شش نوامبر (14 آبان) مجله Circulation منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha