بیماری دیابت به یکی از دلهره‌آورترین بیماریها در سبک زندگی مدرن تبدیل شده است و در این شرایط، مصرف برخی از میوه‌ها نقش مهمی در کمک به مبتلایان و بهبود یا پیشگیری از پیشرفت بیماریشان دارد.

۴ میوه عالی برای جلوگیری از وخامت حال مبتلایان به دیابت

سلامت نیوز: بیماری دیابت به یکی از دلهره‌آورترین بیماریها در سبک زندگی مدرن تبدیل شده است و در این شرایط، مصرف برخی از میوه‌ها نقش مهمی در کمک به مبتلایان و بهبود یا پیشگیری از پیشرفت بیماریشان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، «مهار راجپوت» و «سونیا نارنگ» متخصصان تغذیه و سلامت فهرستی از میوه‌ها و مزایا و فواید آنها تهیه کرده‌اند که برای مبتلایان به بیماری دیابت سودمند است.

۱-انار
این میوه یکی از غنی‌ترین منابع ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که از بدن در برابر بیماریهای مزمن و رادیکالهای آزاد محافظت می‌کند. با این حال، نقش مهمی نیز در کاهش سطح کلسترول بد و افزایش مقاومت و ایمنی بدن در مقابل انسولین دارد.

۲-سیب
سیب میوه‌ای هایپوگلیسمیک به شمار می‌رود که مقادیر زیادی فیبر را در خود جای داده است و به همچنین ترکیبات مفیدی برای مبتلایان به دیابت دارد. پکتین موجود در آن میزان قند خون و نیاز بدن به انسولین را حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

۳-انواع توت
توتها توانایی شکست مولکولهای گلوکز و تبدیل آنها به انرژی را دارند و با مصرف آنها تا میزان بسیار زیادی از افزایش سطح گلوکز جلوگیری می‌شود. افزون بر آن، توت شکست انسولین را نیز افزایش می‌دهد و بدین گونه باعث تنظیم و تعدیل سطح قند خون در بدن می‌شود.

۴-گواوا
این میوه مخصوص مناطق حاره امریکا با شاخص گلیسمیک پایین غنی از فیبرهای رژیمی است که برای درمان یبوست، یکی از شایعترین مشکلات میان افراد دیابتی نقشی کارآمد دارد. مصرف آن احتمال بروز دیابت نوع ۲ را نیز کاهش می‌دهد. گواوا سرشار از ویتامینهای A و C است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha