یك كارشناس سالمندان گفت: ورزش نكردن سالمندان باعث نازكی و پوكی استخوان آنان می‌شود و یك سالمند می‌تواند با حركات ورزشی مدام، سبك و منظم از تغییر شكل اندام‌های خود جلوگیری كند.

سلامت نیوز : یك كارشناس سالمندان گفت: ورزش نكردن سالمندان باعث نازكی و پوكی استخوان آنان می‌شود و یك سالمند می‌تواند با حركات ورزشی مدام، سبك و منظم از تغییر شكل اندام‌های خود جلوگیری كند.

شهین شهبازی در گفت‌وگو با  فارس  اظهار داشت: سالمندان باید از انجام دادن حركات ورزشی قدرتی، تعادلی و تناسب اندام خودداری كنند و ماهیچه‌ها و استخوان‌های بدن خود را با انجام برنامه ورزشی سبك و منظم تقویت كنند.

وی افزود: بینایی فرد سالمند باید توسط پزشك متخصص هر ساله بررسی و معاینه شود چرا كه كاهش قدرت بینایی احتمال خطر افتادن را در سالمندان بالا می‌برد.

شهبازی گفت: سالمندان باید در هنگام برخاستن از پشت میز و رختخواب با احتیاط عمل كرده و در صورت نیاز از وسایل كمك توانبخشی مانند عصا و واكر جهت بهتر راه رفتن استفاده كنند و در این راستا نیز باید از كفش‌های راحتی و دارای برجستگی در كف استفاده كنند.

* تقویت ماهیچه‌ها باعث استحكام بیشتر ستون مهره‌های كمر

این كارشناس سالمندان با بیان اینكه سالمندان باید بدانند كه فعالیت زندگی روزمره آنان بدون ورزش باعث می‌شود استخوان‌های آنان دچار نازكی و پوكی خواهد شد، افزود: تقویت ماهیچه‌ها در سالمندان باعث استحكام بیشتر در مفاصل و ستون مهره‌های آنان می‌شود.

شهبازی خاطرنشان كرد: انجام حركات ورزشی مدام، سبك و منظم در سالمندان باعث افزایش تحرك و عدم تغییر شكل اندام‌های آنان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha