كمردردهای مزمن، یكی از مسائلی است كه این روزها به عنوان مشكل بسیاری از افراد جامعه شناخته می شود.

سلامت نیوز : كمردردهای مزمن، یكی از مسائلی است كه این روزها به عنوان مشكل بسیاری از افراد جامعه شناخته می شود.

مقاله مهیار طوافیان،‌ برگزیده شانزدهمین جشنواره علوم پزشكی رازی با موضوع «رژیم آموزشی برای رفع كمردردهای مزمن» جزو مقاله های برتر این جشنواره معرفی شده است .
طوافیان درخصوص طرح خود گفت: این طرح تحقیقاتی از سال 84 شروع شد و موضوع اصلی این مقاله مربوط به رژیم آموزشی برای افرادی است كه دچار كمردردهای مزمن هستند.
وی ادامه داد: همچنین در طرح ارائه شده در شانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی پدیده های مختلف اجتماعی و روانی مؤثر بر رژیم های متعدد تبیین شده و در كشورهایی همچون كانادا و سوئد مورد بررسی قرار گرفته است.

دكتر طوافیان درخصوص مسائل مؤثر برایجاد كمردرد گفت: در جامعه ما مسائل مختلفی بر بروز كمردرد نقش دارد به همین خاطر این مسئله بین دو گروه درمانی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. گروه اول كسانی هستند كه فقط با دارو درمان می شوند و گروه دوم مربوط به افرادی است كه در كنار دارو اثر رژیم آموزشی و روانی هم بر آنها كنترل و بررسی می شود.

وی درخصوص تأثیرات درمان اجتماعی و روانی بر بیماران مورد بررسی در طرح ارائه شده ابراز داشت: پس از بررسی های صورت گرفته در طول یك سال متوجه شدیم كه دو گروه دارو درمان و رژیم درمان در هشت بعد اصلی زندگیشان با هم تفاوت دارند و به همین خاطر مسئولان تیم درمان در این طرح بعد از دوره درمانی بیماران را مورد كنترل قرار می دهند.

وی ادامه داد: مسئولان تیم های درمانی به طور مداوم انگیزه بیماران را مورد بررسی قرار داده و اگر تغییری در رفتارهای سالم، ورزش، كنترل خشم و استرس آنها احساس كردند فوراً آن را رفع و به ادامه درمان می پردازند.

وی در پایان با اشاره به اینكه این طرح اثرات قابل توجهی را بر بیماران دچار كمردرد مزمن نشان داده است گفت: این طرح تحقیقاتی از سال 84 شروع و درحال حاضر وارد بازار جهانی شده است. به طوریكه تمامی مقالات مربوط به این طرح در مجلات بین المللی چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha