دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 230890

محققان هشدار دادند که تفت دادن مواد غذایی آبدار مانند انواع سبزی یا گوشت مرغ در روغن داغ باعث پراکنده شدن ذرات میکروسکوپی روغن در هوا می شود که در صورت استنشاق برای سلامتی مضر است.

تفت دادن این مواد غذایی در روغن داغ ممنوع

سلامت نیوز: محققان هشدار دادند که تفت دادن مواد غذایی آبدار مانند انواع سبزی یا گوشت مرغ در روغن داغ باعث پراکنده شدن ذرات میکروسکوپی روغن در هوا می شود که در صورت استنشاق برای سلامتی مضر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه فنی تگزاس و دانشگاه ایالتی یوتا در آمریکا در یک تحقیق روغن را در یک ماهی تابه داغ کردند و سپس چند قطره آب به آن افزودند.


به گزارش روزنامه تلگراف،آنها متوجه شدند که آب باعث انفجار چربی و انتشار قطرات ریز آن در هوا می شود که این قطرات قابل استنشاق و بالقوه برای سلامتی خطرناک هستند.


به گفته محققان، گوشت مرغ و سبزیجات حاوی مقادیر زیاد آب هستند، از این رو تفت دادن این خوراکی ها به سبک و سیاق یکی از روش های آشپزی چینی که در آن محتویات غذا برای مدت کوتاه در روغن داغ تفت می خورد، می تواند بدترین عامل پراکندگی قطرات روغن در هوا باشد.


جرمی مارستون استادیار دانشگاه فنی تگزاس گفت: حتی یک قطره کوچک آب در تماس با روغن داغ قرار گیرد، ریزقطرات بسیار زیادی از روغن در هوا پخش می شود.


یافته های این مطالعه در هفتادمین نشست سالایانه بخش دینامیک مایع انجمن فیزیک آمریکا در دنور در کلرادو ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha