بررسی انجام گرفته در سوئد حاکی از آن است که زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی بیشتر باید تحت معاینات ماموگرافی قرار گیرند.

زنان چاق بیشتر تحت معاینات تشخیصی سرطان پستان قرار گیرند

سلامت نیوز: بررسی انجام گرفته در سوئد حاکی از آن است که زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی بیشتر باید تحت معاینات ماموگرافی قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است زنان چاق یا مبتلا به اضافه وزن باید بیشتر تحت معاینات تشخیصی سرطان پستان قرار گیرند.

متخصصان سوئدی اظهار داشتند: در زنان مبتلا به چاقی یا اضافه وزن بیشتر احتمال دارد تشخیص تومورهای سرطانی پستان در آنان با تاخیر انجام شود. همچنین تشخیص سرطان پستان در این زنان تا زمانیکه بزرگی تومورها به دو سانتی متر برسد سخت است.

به گفته کارشناسان، زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی باید نسبت به زنان دیگر در فواصل زمانی کوتاه‌تر تحت معاینه قرار گیرند.

در این بررسی بیش از ۲۰۰۰ زن از سوئد شرکت داشتند که تمامی آنان در فاصله سنی ۵۵ تا ۷۴ سال بوده‌اند. همچنین تمامی آنان در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ دچار سرطان پستان بدخیم بوده‌اند. میانگین شاخص توده بدنی (BMI) آنان ۲۵.۶ تعیین شده است.

شاخص توده بدنی بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۵ طبیعی در نظر گرفته می‌شود که بالاتر از آن نشانه اضافه وزن و چاقی است.

به گزارش هلث دی نیوز، در این مطالعه مشخص شد شاخص توده بدنی بالاتر از ۲۵ و وجود بافت متراکم‌تر پستان با توده‌های سرطانی بزرگتر مرتبط است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha