رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: آمار سوانح هواپیمایی كشور نشان می‌دهد، هواپیماهای كشور از استاندارد خارج شده‌اند. ما نباید به هر قیمتی به خصوص از دست رفتن جان انسانها به ادامه پرواز با هواپیماهای فرسوده اصرار كنیم و باید پرواز با هواپیماهای فرسوده در كشور لغو شود.

سلامت نیوز : رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: آمار سوانح هواپیمایی كشور نشان می‌دهد، هواپیماهای كشور از استاندارد خارج شده‌اند. ما نباید به هر قیمتی به خصوص از دست رفتن جان انسانها به ادامه پرواز با هواپیماهای فرسوده اصرار كنیم و باید پرواز با هواپیماهای فرسوده در كشور لغو شود.

حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با فارس افزود: هنوز جزئیات دقیق و علت سقوط هواپیمای بوئینگ 727 دیشب در نزدیكی ارومیه اعلام نشده است و معلوم نیست كه خطای خلبان یا فرسودگی و نقص فنی هواپیما علت آن بوده است اما واضح است كه به علت تحریم، هواپیماهای كشور ما از استاندارد خارج شده و اكثراً فرسوده هستند.

وی ادامه داد: چند سال پیش سازمان هواپیمایی اعلام كرد متوسط عمر هواپیماهای كشور 25 سال است حالا اعلام می‌كنند كه تعدادی هواپیمای دیگر خریداری كرده‌اند اما واقعیت این است كه هواپیماهایی كه خریداری می‌كنند نیز دست دوم هستند. واقعیت این است كه ما در تحریم هستند و كشورهای غربی به ما هواپیمای نو و تجهیزات فنی لازم هواپیماها را نمی‌دهند.

وی گفت: تحرم و ندادن هواپیمای جدید و تجهیزات فنی نمی‌تواند مرگ انسانها و این همه سوانح هوایی در كشور را توجیه كند، باید هواپیماهایی كه به هر نحو مشكل دارند از رده خارج كنند و تعداد پروازها را محدود كنند و به جای آن راه آهن و حمل و نقل زمینی را تقویت كنند كه فناوری آن را در اختیار داریم.

شهریاری افزود: در مورد توپولوف‌ها هم دیدیم در حالی كه خود روسیه تعداد زیادی از نسل قدیمی این هواپیما را از رده خارج كرد هنوز در كشور ما از نسل قدیمی و فرسوده این هواپیما استفاده می‌شود ما خلبانان و كادر فنی مجربی در هواپیمایی كشور داریم اما به علت فرسودگی هواپیماهای كشور و نبود تجهیزات فنی لازم جان انسانها را هزینه می‌كنیم.

رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: هواپیمای بوئینگ 727 كه دیروز در نزدیكی ارومیه دچار سانحه شد یكی از هواپیماهای مطمئن هواپیمایی كشورمان بود و باید دید علت واقعی سقوط و سانحه آن چه بوده است.

وی گفت: به هر حال واقعیت این است كه هواپیمایی ایران از استاندارد خارج شده است و باید هر چه سریعتر فكری برای آن شود تا دیگر با چنین حوادث تلخی در كشور مواجه نباشیم باید از هواپیماهای مطمئن در پروازهای كشور استفاده كنیم و اگر از امنیت هواپیما اطمینان نداریم باید هواپیماهای فرسوده و مشكل دار را از رده خارج كنیم. مردم برای سفرهایشان حتماً راه حل پیدا می‌كنند و این بهتر از این است كه جان مردم را به خطر بیندازیم.


شهریاری افزود: همكاران ما در كمیسیون عمران و صنایع و معادن حتماً این موضوع مهم را پیگیری خواهند كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha