عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ گونه تغییری در مورد بیمه رایگان اعضای کلیه صندوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت صورت نگرفته است و کماکان تمدید دفترچه بیمه رایگان انجام می شود.

هیچ گونه تغییری در بیمه رایگان سازمان بیمه سلامت انجام نشده است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ گونه تغییری در مورد بیمه رایگان اعضای کلیه صندوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت صورت نگرفته است و کماکان تمدید دفترچه بیمه رایگان انجام می شود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رسول خضری اظهار داشت: با یک برنامه ریزی درست باید دید که در این حوزه چقدر اعتبارات وجود دارد و این اعتبارات چگونه باید مدیریت شوند. همان طور که می دانیم در تمام کشورهای پیشرفته دنیا، وزارت بهداشت و رفاه داریم اما بیمه ها در واقع در دل وزارت بهداشت قرار دارند. اگر در ابتدای طرح تحول، سازمان بیمه سلامت ایران در بدنه وزارت بهداشت بود قطعاً بسیاری از مشکلات فعلی پیش نمی آمد چون نظارت تخصصی در حوزه بهداشت در واقع می باید در همین وزارت خانه صورت پذیرد.

وی افزود: از ابتدای کار چون سازمان بیمه سلامت ایران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و وزارت تعاون با همکاری وزارت بهداشت طرح را کلید زدند، طبق آماری که به ما دادند ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شدند که اگر در همان ابتدای کار آزمون وسع انجام می گرفت، خیلی از مشکلات امروز وجود نداشتند چرا که با کمک این آزمون به درستی تشخیص داده می شد که چه افرادی نیاز به کمک دارند و چه افرادی قادر به پرداخت هزینه درمان خود هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با حضور فرد شایسته و با تجربه ای مانند مهندس موهبتی که هم در حوزه حقوقی و آشنا به مجلس و هم در وزارت بهداشت و مسلط بر بیمه ها است، پیش بینی می شود که قطعاً مدیریت بهتری صورت خواهد گرفت و انتظار ما این است که نظام سطح بندی و ارجاع در اولویت کار قرار گیرند. چرا که از ابتدای کار ما تأکید داشتیم که تنها راه برون رفت از هزینه های سنگین و سرسام آورحوزه درمان این است که دو کار اساسی انجام شود ؛ یکی نظام سطح بندی و ارجاع و دیگری مشخص کردن گایدلاین ها که می توانند برای پرداخت های این سازمان بسیار اثرگذار باشند.

خضری ادامه داد: این دو ارکان اساسی هستند که حتماً باید انجام بگیرد ولی تا به حال انجام نشده است اما ما امید داریم که با انتقال سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیریت مهندس موهبتی، این مهم در دستور اصلی کار وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران قرار بگیرد.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان از دغدغه های مردم در خصوص طرح بیمه همگانی رایگان صحبت کرد و افزود: هیچ گونه تغییری در مورد بیمه رایگان اعضای کلیه صندوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران صورت نگرفته است و کماکان تمدید دفترچه بیمه رایگان انجام می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha