عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه رفع فقر مطلق با تعریفی جامع از آن متناسب با نیاز هر منطقه امکانپذیر است، استفاده از منابع یارانه‌ها را بهترین راه تامین‌کننده اعتبارات لازم برای این بخش دانست.

بیمه فراگیر اجتماعی باید جایگزین پرداخت یارانه نقدی شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه رفع فقر مطلق با تعریفی جامع از آن متناسب با نیاز هر منطقه امکانپذیر است، استفاده از منابع یارانه‌ها را بهترین راه تامین‌کننده اعتبارات لازم برای این بخش دانست.

به گزارش سلامت نیوز، احمد بیگدلی در گفت وگو با خانه ملت، تحقق رفع فقر مطلق و ایجاد بیمه فراگیر اجتماعی به عنوان برنامه اصلی دولت که وزیر کار از آن خبر داده است را منوط به تعریفی جامع از فقر مطلق متناسب با شرایط هر منطقه از کشور دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و تحقق مطالبات مردمی با توجه به نیازشان داریم ناشی از این است که هنوز تعریف مشخص و جامعی از خط فقر در کشور نداریم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای تعریف خط فقر باید به این مهم توجه کنیم که، شاخص تعریف آن در شهرهای مختلف و روستاها با هم متفاوت است، بنابراین لازم است برای رفع فقر مطلق ابتدا تعریف صحیحی از آن داشته باشیم.

وی با ارزیابی مثبت از پیشنهاد ایجاد بیمه فراگیر اجتماعی در کشور تصریح کرد: یکی از راه‌های رفع فقر و مشکلات اقتصادی در کشور، ایجاد بیمه فراگیر است که اگر ما به طور واقعی بتوانیم آن را در تمام کشور عملیاتی کنیم، گامی ارزشمند در جهت فقرزدایی برمی‌داریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به بهترین راه برای تامین منابع لازم جهت اجرای طرح بیمه همگانی در کشور تاکید کرد: برای تامین اعتبارات لازم برای بیمه فراگیر اجتماعی که طبق قانون اساسی همه شهروندان باید از آن بهره‌مند باشند، می‌توانیم بجای پرداخت نقدی یارانه‌ها از منابعی که به این بخش اختصاص داده شده، در جهت تحقق پوشش بیمه همگانی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح روند مناسب برای اجرای طرح پوشش بیمه همگانی خاطرنشان کرد: این طرح باید از بدو تولد افراد عملیاتی شود، به این صورت که همراه با صدور شناسنامه یک بیمه‌نامه معتبر نیز برای آنها صادر شده و آنها را در تمام مراحل زندگی تا زمان بازنشستگی در جهت بهره‌مندی از خدمات دولتی مورد حمایت قرار دهد و در شهروندان این اطمینان را ایجاد کند، در شرایط رویارویی با هر مشکلی، می‌توانند از خدمات بیمه‌ای معتبر و قدرتمند بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha