برخی شیوه های درمان سرطان پستان موجب ایجاد درد مفاصل می شوند، اما طبق نتایج مطالعه جدید طب سوزنی به تسکین این عوارض جانبی کمک می کند.

طب سوزنی درد ناشی از درمان سرطان پستان را تسکین می دهد

سلامت نیوز:برخی شیوه های درمان سرطان پستان موجب ایجاد درد مفاصل می شوند، اما طبق نتایج مطالعه جدید طب سوزنی به تسکین این عوارض جانبی کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان، یافته ها نشان می دهد استفاده از طب سوزنی روشی موثر و کارآمد برای بیماران مبتلا به سرطان پستان است.

دکتر لورا کاسل، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک، در این باره می گوید: «اگر اقدام ساده ای نظیر طب سوزنی بتواند این علائم را تسکین دهد و کیفیت زندگی بیمار را بهتر نماید، بسیاری از زنان مبتلا به سرطان پستان از آن بهره برده و به نتایج خوبی دست خواهند یافت.»

در این مطالعه، تیم تحقیق ۲۲۶ زن بعد از سن یائسگی که مبتلا به سرطان پستان در مراحل اولیه بودند و داروهای موسوم به بازدارنده های آروماتاز را مصرف می کردند، مورد بررسی قرار دادند.

این گروه از داروها شامل Arimidex، Femara و Aromasin غالبا برای درمان زنان مبتلا به تومورهای سرطان حساس به استروژن استفاده می شوند.

به گفته محققان، بسیاری از بیماران به خاطر عوارض جانبی درمان، روند درمان را متوقف می کنند از اینرو باید شیوه های برای کنترل این عوارض جانبی شناسایی شود.

از بین بیماران تحت مطالعه، ۱۱۰ بیمار طب سوزنی حقیقی و ۵۹ بیمار طب سوزنی ساختگی (یعنی سوزن ها در قسمت های بی تاثیر بدن قرار داده می شدند) پذیرش کردند و حدود ۵۷ بیمار در فهرست انتظار قرار داده شدند.

بعد از گذشت شش هفته و حضور شرکت کنندگان در جلسات دو بار در هفته، بیماران گروه طب سوزنی حقیقی درد کمتری را در مقایسه با دو گروه دیگر گزارش کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha