تاکید مقام ارشد سازمان ملل متحد بر به رسمیت شناختن تاثیر مثبت مهاجرت و مطرح ساختن چالش های واقع بینانه آن

سلامت نیوز:با توجه به اینکه جا به جایی مردم در فرا مرزها واقعیتی جهانی است، یکی از مقام های ارشد سازمان ملل تاکید کرد  تصمیمات سیاسی در مورد مهاجرت باید بر پایه واقعیت باشند نه بر اساس احساسات  یا افسانه.

به گزارش سلامت نیوز، لوئیز آربور، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مهاجرت بین المللی، در افتتاحیه اجلاس پیمان جهانی برای مهاجرت امن  منظم و قانونی در شهر پورت والارتا مکزیک دوشنبه گفت: استنباط های نادرست بسیاری در زمینه مهاجرت وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند. 

 پیمان جهانی فرصتی است برای تبدیل روایت های اغلب ناخوشایند علیه مهاجران به روایتی صحیح تر که اثرات بسیار مثبتش را به رسمیت می شناسد و آمادگی شناسایی چالش های مهاجرت به شیوه ای واقع بینانه و هوشیارانه را دارد. 

 خانم آربور در سخنان خود همچنین در مورد نیاز به واقع بینانه بودن چگونگی انجام مهاجرت و سیاست های مهاجرتی صحبت کرد و بر این تاکید داشت که این پدیده نباید به دسته بندی های ابتدایی و ساده مانند پناهندگان، مهاجران اقتصادی، امنیت یا حقوق بشر؛ یا مسیرهای قانونی فرار از بازگشت،  تقلیل پیدا کند.ما نمی توانیم مهاجرت ها را حتی با احترام به خصوصیات ویژه  منطقه ای که وجود دارند به مرزهای جغرافیایی تقسیم کنیم. او افزود: مهاجرت نه موهبتی منحصر به فرد و نه  بار سنگین مسئولیت بر دوش گروهی از کشورها است، بلکه یک پدیده واقعا جهانی است.  روند آمادگی فشرده در سراسر جهان برای اطلاع رسانی از توسعه پیمان جهانی به دنبال جلسه تجدید پیمان  پورتو بایارتا، مکزیک انجام می شود.

این سیر شاهد پنج جلسه منطقه ای در سانتیاگو (شیلی) ، بیروت (لبنان) ، آدیس  آبابا (اتیوپی)، بانکوک (تایلند) و ژنو (سوئیس) بود. این روند همچنین شامل دو جلسه با چندین شرکت کننده شامل هفت مشاور مدنی منطقه ای و چندین مشاور ملی بود.  خانم آربور با عنایت به این که ماهیت بین المللی مهاجرت نیازمند پاسخی جهانی است گفت: این ماهیت جهانی مهاجرت است که ما را امروز گرد هم آورده است.

ایشان در عین حال افزود مهاجرت با حق حاکمیت دولت ها درچارچوب قوانین بین المللی و داخلی مغایر با مدیربت این امر نیست که  چه کسانی  وارد مرزهای آن کشور شده و اقامت می کنند.وی گفت:  "پیمان جهانی موفق باید این امر را منعکس سازد که موفقیتش بر مشارکت و تمایل سیاسی حداکثری میان دولت ها به منظور ارتقای همکاری در سطوح منطقه ای و بین المللی استوار است.

در دستورکار این نشست سه روزه، گفت و گوهایی درباره چشم اندازهای منطقه ای، ناحیه ای و ملی ازسوی دست اندرکاران گوناگون مطرح خواهد شد. همچنین جلسات ایده پردازی شامل "سخنرانی های تد" درمورد داده ها و شواهد و برداشت ها و روایت های عمومی و مهاجرت و هویت و پیگیری و پیاده سازی برگزار خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha