مصرف سبزیجات کلمی و محصولات سویا با کاهش عوارض درمان سرطان پستان مرتبط است.

سویا و کلم بروکلی، ریسک عوارض درمان سرطان پستان را کاهش می دهد

سلامت نیوز:مصرف سبزیجات کلمی و محصولات سویا با کاهش عوارض درمان سرطان پستان مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محققان دانشگاه جرج تاون آمریکا عنوان می کنند مصرف محصولات سویا نظیر شیر سویا و توفو (پنیر سویا) و سبزیجات کلمی نظیر کلم پیچ، کلم برگ و بروکلی به کاهش عوارض جانبی ناشی از درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان کمک می کند.

درمان های مربوط به پیشگیری از عود مجدد سرطان پستان غالباً مانع از تولید یا مصرف استروژن توسط بدن می شود؛ هورمون استروژن می تواند سوخت لازم برای رشد سرطان پستان را تامین نماید.

در نتیجه این بیماران غالباً گُرگرفتگی و عرق های شبانه که معمولا پس از یائسگی وجود دارد را تجربه می کنند.

به گفته محققان، هر چقدر مصرف سویا بیشتر باشد میزان خستگی ناشی از درمان کمتر است.

به گفته محققان، فیتوشیمیایی ها یا مولفه های بیواکتیو مواد خوراکی، نظیر ایزوفلاون های موجود در محصولات سویا و گلوکوزینولات های موجود در سبزیجات کلمی منشاء این فایده و خاصیت هستند.

درحالیکه ایزوفلاون ها با گیرنده های استروژن پیوند خورده و تاثیرات استروژنی را ضعیف می کنند، گلوکوزینولات های موجود در سبزیجات کلمی بر میزان آنزیم های متابولیزکننده که می توانند در تنظیم التهاب و میزان استروژن نقش داشته باشند، تاثیر می گذارند و بدین ترتیب موجب کاهش علائم مرتبط با درمان می شوند.

به گفته سارا نومیورا، سرپرست تیم تحقیق، «این علائم می توانند تاثیر معکوس بر کیفیت زندگی بیمار داشته و منجر به توقف روند درمان توسط بیمار شود.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha