عضوکمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: با توجه به آرامش ایجاد شده در بخش درمان، بودجه نظام سلامت تحت هیچ شرایطی نباید کاهش پیدا کند و دولت نیز موظف است منابع مالی پایدار به نظام سلامت تخصیص دهد.

بودجه نظام سلامت تحت هیچ شرایطی نباید کاهش پیدا کند

سلامت نیوز: عضوکمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: با توجه به آرامش ایجاد شده در بخش درمان، بودجه نظام سلامت تحت هیچ شرایطی نباید کاهش پیدا کند و دولت نیز موظف است منابع مالی پایدار به نظام سلامت تخصیص دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، به نقل از سلامت آنلاین مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به این که نباید آشفتگی های پیش از اجرای طرح تحول سلامت را به فراموشی سپرد، افزود: وقتی با تلاش های وزیر بهداشت و به مدد اجرای این طرح، مراجعات مردم منسجم تر شده و رقم پرداختی در حوزه درمان به ۳۰ درصد رسیده است، چرا باید مجددا شرایطی فراهم کنیم که بی سرو سامانی بر بخش بهداشت و بخصوص درمان حاکم شود.
وی با بیان این که درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها سال گذشته ۴۸ هزار میلیارد تومان بود و امسال به ۳۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد، گفت: این میزان کسری، قطعا بر میزان بودجه تخصیص پیدا کرده به نظام سلامت و به تبع آن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم تاثیر منفی خواهد گذاشت و از این رو باید دنبال این باشیم که کسری اتفاق نیفتد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: مقرر بود دولت یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز به طرح تحول سلامت اختصاص دهد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و دولت به وعده خود عمل نکرد که همین مساله نظام سلامت را با چالش های بسیارجدی مواجه کرده است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس اظهار کرد: درمان یکی از دغدغه های مهم حاکمیت است و هر اقدامی باید انجام دهد تا جامعه معضل درمان نداشته باشد، حال که جامعه راضی است، باید بکوشیم تا شرایط موجود را حفظ کنیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در کنار اقدامات دولت و مجلس، وزارت بهداشت نیز باید نقاط ضعف طرح تحول سلامت را مرتفع و نقاط قوت آن را تقویت کند تا آرامش حاکم بر بخش درمان جامعه تبدیل به ناآرامی های دامنه دار نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha