یک ارتوپد اظهار داشت: پوکی استخوان از مهم‌ترین دلایل ایجاد نرمی کشکک زانو به شمار می‌رود؛ این بیماری بیش‌تر در بانوان بروز می‌کند.

آرتروز و ساییدگی مفصل از عوارض نرمی کشکک زانو/ فواید مصرف ویتامین ‌D و کلسیم

سلامت نیوز:یک ارتوپد اظهار داشت: پوکی استخوان از مهم‌ترین دلایل ایجاد نرمی کشکک زانو به شمار می‌رود؛ این بیماری بیش‌تر در بانوان بروز می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدمانی مهدوی ارتوپد ، با اشاره به اینکه نرمی کشکک زانو علت شناخته‌شده‌ای ندارد، گفت: یکی از عمده دلایل ایجاد نرمی کشکک زانو پوکی استخوان در افراد 20 تا 35 ساله است و بیشتر در بانوان بروز می‌کند.

این ارتوپد افزود: علائم نرمی کشکک زانو در ناحیه جلوی زانو و احساس ناراحتی در بالا و پایین رفتن از پله‌ها است؛ اگر نرمی کشکک زانو درمان نشود، به آرتروز یا سائیدگی مفصل زانو منجر می‌شود.

فوق تخصص جراحی ستون فقرات تصریح کرد: اگر فردی در ناحیه زانو احساس درد کند، باید برای معاینه به پزشک متخصص مراجعه شود و پزشک به وسیله عکس‌برداری و MRI بیماری را به طور قطعی تشخیص دهد.

وی اضافه کرد: اگر علت زمینه‌ای مانند پوکی استخوان یا انحراف‌های تاندومی زانو باعث نرمی یا انحراف کشکک زانو شده باشد، باید با تشخیص پزشک رفع شود؛ همچنین می‌توان با انجام ورزش‌های فیزیوتراپی، استخر رفتن، اصلاح روش راه رفتن، اصلاح روش زندگی و داروهای مسکن، بیماری را درمان کرد.

مهدوی در پایان توصیه کرد: مصرف کلسیم و ویتامین D باید به اندازه کافی باشد تا افراد دچار پوکی استخوان نشوند؛ همچنین از ضربه‌های احتمالی به زانو و فشارهای بیش از حد به مفصل زانو (کشکک) خودداری و عضلات تقویت شود تا نیاز به جراحی برای درمان نباشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha