چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 235491

با افزایش سن قدرت عضلات پا کاهش پیدا می‌کند. بیماری‌های مختلف، نخوردن مایعات به میزان کافی و مشکلات عصبی ممکن است در کاهش قدرت پا تاثیرگذار باشد. انجام برخی ورزش‌ها می‌تواند از کاهش قدرت پا تاثیرگذار باشد. انجام برخی ورزش‌ها می‌تواند از کاهش قدرت پا با افزایش سن جلوگیری کند.

پنج حرکت ورزشی برای افزایش قدرت عضلات پا

سلامت نیوز: با افزایش سن قدرت عضلات پا کاهش پیدا می‌کند. بیماری‌های مختلف، نخوردن مایعات به میزان کافی و مشکلات عصبی ممکن است در کاهش قدرت پا تاثیرگذار باشد. انجام برخی ورزش‌ها می‌تواند از کاهش قدرت پا تاثیرگذار باشد. انجام برخی ورزش‌ها می‌تواند از کاهش قدرت پا با افزایش سن جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ‌از News Herald، کاهش قدرت پا باعث می‌شود  که کیفیت زندگی  کاهش یابد و با کاهش قدرت پا احتمال  کاهش تعادل و افتادن در افراد سالمند افزایش می‌یابد.

برخی از افراد متصور می‌کنند که راهی برای افزایش قدرت پا و جلوگیری از کاهش قدرت آن وجود ندارد.

می‌توان با انجام ورزش‌های خاصی قدرت عضلات پا را افزایش داد. پنج ورزشی که به افزایش قدرت پا کمک می‌کند، عبارتند از:

۱. ورزش‌های هوازی:

پیاده روی، رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت و ورزش‌های هوازی در آب تاثیر زیادی بر افزایش جریان خون در عضلات پا دارد. سعی کنید پنج روز در هفته‌ حداقل نیم ساعت ورزش هوازی انجام دهید. از کفش‌های راحت استفاده کنید.

۲. حرکت ساق پا:

کم شدن قدرت عضلات دو قلوی پایینی از مشکلاتی است که با افزایش سن ایجاد می‌شود. برای بیشتر شدن قدرت عضلات دوقلو  باید حرکت ورزشی ساق پا را انجام داد. بر روی یک پله یا کنار صندلی بایستید و بر روی پنجه پا بروید دوباره پا را پایین بیاورید این حرکت را با تکرار زیاد انجام دهید. در هنگام انجام این حرکت کشیدگی دارد در عضلات پشت ساق پا احساس می کنید.

۳. کشیدن عضلات ساق پا:

انجام حرکات کششی در برنامه ورزشی بسیار مهم است. این نوع حرکات از ‌اسپاسم عضلانی جلوگیری می‌کند. کف هر دو دست خود را بر روی دیوار مقابل خود قرار دهید. یکی از پاها را از پشت به سمت عقب بکشید و کف پا را بر روی زمین قرار دهید. با فشار دادن دست‌ها بر روی دیوار و کف پاها بر روی زمین در عضله پشت پا کشیده شد. احساس کشش خواهید داشت. این حرکت را بر روی پای دیگر نیز انجام دهید.

۴. حرکت کششی همسترینگ:

 معمولا انقباض عضلات ساق پا و همسترینگ با هم اتفاق می افتد. برای کشیده شدن همسترینگ یک پا را یک قدم جلوتر از پای دیگر قرار دهید. پس از ناحیه کمر به سمت جلو و پایین خم شوید. به ‌این‌ ترتیب در قسمت پشت پاها احساس کشش می کنید.

۵. ورزش تعادلی

ورزش تعالی که به افزایش قدرت پا کمک می‌کند. به ‌این‌ ترتیب است که باید یک پا را ‌دقیقا جلوی پای عقبی قرار داد طوری که پاها مماس با هم باشند بعد از ۳۰ ثانیه ماندن در این حالت پای عقب را جلو بیاورید و یک قدم دیگر جلو برویم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha