مدیر عامل انجمن صرع ایران گفت: حدود یك درصد از مردم جهان به صرع مبتلا هستند كه شمار این بیماران در ایران حدود 700 هزار نفر است.

سلامت نیوز : مدیر عامل انجمن صرع ایران گفت: حدود یك درصد از مردم جهان به صرع مبتلا هستند كه شمار این بیماران در ایران حدود 700 هزار نفر است.

به گزارش ایسنا ، دكتر شهرام ابوطالبی در مراسم روز ملی صرع كه اول بهمن در پژوهشسرای اشراق برگزار شد، با بیان اینكه صرع یكی از شایع ترین بیماری‌ها در جهان است، اظهار كرد: این بیماری در زمینه‌هایی مانند آموزش و درمان با مشكلاتی مواجه است. علاوه بر آن برخی افراد دیدگاه غلطی نسبت به صرع و مبتلایان به این بیماری دارند این در حالیست كه 85 درصد از افراد مصروع می‌توانند زندگی طبیعی داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت ثبت «روز ملی صرع» در تقویم رسمی كشور گفت: برخورداری از یك روز ملی درباره این بیماری از سویی باعث می‌شود كه توجه مردم به صرع جلب شود و از سوی دیگر مسئولان بهداشت و درمان كشور نسبت را به این بیماری و مشكلات آنها حساس می‌كند.

مدیر عامل انجمن صرع با اشاره به ثبت روز ملی صرع در كشورهای دیگر اظهار كرد: در برخی كشورهای جهان سوم مانند آفریقای جنوبی یك روز به عنوان روز ملی صرع ثبت شده است،  البته در كشور پیشرفته‌ای مانند بریتانیا یك هفته به صرع اختصاص داده شده است.

ابوطالبی در پایان درباره اقدامات انجمن صرع در زمینه ثبت روز ملی صرع در تقویم رسمی ایران گفت: نامه نگاری‌های زیادی را با مسئولان انجام داده‌ایم تا روز ملی صرع به طور قطعی در تقویم سالانه ایران ثبت شود اما تا كنون آنان با این موضوع موافقت نكرده‌اند.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم از دكتر جعفر بوالهری- روانپزشك- به عنوان پایه‌گذار انجمن صرع تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha