سلامت نیوز :به رغم موج شدید بحرانهای اخیر در چین، جراحی پلاستیك به یك تجارت بزرگ در این كشور تبدیل می‌شود به طوری كه درآمد حاصل از این تجارت سالانه 10 میلیارد پوند برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد كه سالانه میلیونها نفر در این كشور زیر تیغ جراحی می‌روند تا چهره خود را زیباتر كنند و مرگ یكی از خوانندگان مشهور این كشور در زیر عمل جراحی پلاستیك كه سال گذشته رخ داد هم نتوانست رشد این تقاضای رو به افزایش را كمتر كند.

به گزارش روزنامه اسكای نیوز، مطالعات نشان می‌دهد برخلاف غرب كه بیشتر جراحی‌های پلاستیك با هدف تناسب اندام و بهبود پوست صورت انجام می‌شوند، در چین عمده این جراحی‌های زیبایی روی چشم‌ها صورت می‌گیرد چون چینی‌ها دوست دارند چشم‌هایشان از شكل چشم‌های نژاد آسیایی دورتر شده و شبیه به اروپایی‌ها شود.

دكتر شای ساندا، موسس یك كلینیك زیبای برجسته در پكن در این باره می‌گوید: همه غربی‌ها فكر می‌كنند كه چینی‌ها صورت پهن و چشم‌های ریز دارند و به همین خاطر چینی‌هایی كه پولدارتر هستند از چهره خود راضی نیستند و تصور می‌كنند كه زیبایی غربی‌ها بیشتر است.

دكتر شای كه یك جراح پلاستیك زن است روی چهره خودش بیش از 60 عمل جراحی پلاستیك انجام داده و قصد دارد تكنیك‌های جدید جراحی را روی خود آزمایش كند و بعد از اطمینان آنها را به بیمارانش پیشنهاد دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha