یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 236973

چشم های شما قبل از دهان شما غذا می خورند. یعنی اولین تاثیر را رنگ و ظاهر غذا بر روی شما می گذارد. رنگ بشقاب و غذا به شما می گوید که آن را بخورید یا نه؟

تاثیرات مختلف رنگ ها روی اشتها را بشناسید

سلامت نیوز: چشم های شما قبل از دهان شما غذا می خورند. یعنی اولین تاثیر را رنگ و ظاهر غذا بر روی شما می گذارد. رنگ بشقاب و غذا به شما می گوید که آن را بخورید یا نه؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ازreadersdigestاگر تمامی راه ها برای کاهش وزن برایتان بی نتیجه مانده است، بد نیست نگاهی هم به تاثیر رنگ ها بیندازید:

غذاها را با ترتیب رنگی بچینید: روی مواد غذایی سالم نشان سبز، مواد غذایی متوسط نشان زرد و روی آن‌ هایی که ارزش غذایی کمی دارند نشان قرمز بزنید. زمانی که این مواد غذایی را در یخچال می ‌چینید مواد غذایی سبز را در دسترس و مواد غذایی قرمز را تا جایی که می ‌شود دور از دسترس سریع قرار دهید. این کار باعث می ‌شود شما کمتر به سراغ مواد غذایی ناسالم بروید. در کافه تریای یک بیمارستان در آمریکا این سیستم اجرا شد. جالب اینجاست بدانید که فروش مواد غذاییِ قرمز نشان مانند نوشیدنی ‌های گازدار پایین آمد و در عوض مواد غذایی سبز نشان مانند آب و محصولات لبنی کم چرب بیشتر به فروش رفت. شما هم امتحان کنید. حتما شما هم زمانی که در یخچال را باز می ‌کنید و با یک نوشیدنی یا خوراکی با علامت قرمز برخورد می‌ کنید زنگ خطری در ذهنتان روشن می ‌شود و میل کمتری به مصرف آن پیدا می ‌کنید.

تفاوت رنگی اشتها را کنترل می ‌کند: همرنگ بودن ظرف غذای شما و محتویات داخل آن سبب می ‌شود میزان بیشتری از غذا را میل کنید. با توجه به تحقیق انجام شده در دانشگاه کورنل، زمانی که اسپاگتی به همراه سس آلفردو در ظروف سفید سرو می‌شود، افراد تا ۲۰ درصد اسپاگتی بیشتری میل می ‌کنند. محققان معتقدند که تفاوت رنگی میان غذای شما و ظرف غذا خوریتان باعث می ‌شود تا مغز راحت تر میزان غذا را اندازه گیری کند.

رنگ آبی شما را از پرخوری دور می کند: رنگ آبی سبب می ‌شود کمتر غذا بخورید. به اعتقاد دانشمندان این موضوع به دوران بسیار دور برمی گردد؛ زمانی که بسیاری از موادغذایی سمی در طبیعت به رنگ آبی یافت می‌ شدند. به این ترتیب انسان ها به طور ناخودآگاه و غریزی گرایش کمتری به سمت خوردنی های آبی دارند. سعی کنید آشپزخانه، میز غذا خوری و ظروف غذاخوری خودتان را آبی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha