یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

«حالا این موسسه گالوپ شمایی؟ این گالوپ رو شما به من نشان بده. گالوپ و بزرگ‌ترش هیچ اشتباه خاصی نمی‌توانند بکنند. ما مردم عصبانی و خشمگینی هستیم؟ ما؟! حتما اشتباهی شده است.»

طنز/ ما مردم عصبانی و خشمگین!

سلامت نیوز: «حالا این موسسه گالوپ شمایی؟ این گالوپ رو شما به من نشان بده. گالوپ و بزرگ‌ترش هیچ اشتباه خاصی نمی‌توانند بکنند. ما مردم عصبانی و خشمگینی هستیم؟ ما؟! حتما اشتباهی شده است.»

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه قانون نوشت: «موسسه گالوپ در مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیده که ایرانی‌ها خشمگین‌ترین مردم دنیا هستند. البته نیازی به تحقیق و پژوهش نبود. به جای صرف این‌ قدر هزینه و انرژی می‌آمدند از خودمان می‌پرسیدند. حالا این موسسه گالوپ شمایی؟ این گالوپ رو شما به من نشان بده. گالوپ و بزرگ‌ترش هیچ اشتباه خاصی نمی‌توانند بکنند. ما مردم عصبانی و خشمگینی هستیم؟ ما؟! حتما اشتباهی شده است. ما در طول تاریخ آریایی به صبر و بردباری و تفاهم معروف هستیم. مگر این گالوپیان منشور کوروش را نخوانده‌اند و نمی‌دانند ما چه مردم خوب و باحالی بوده‌ایم. مگر این که من این گالوپ را تنها توی خیابان گیر نیاورم، با قفل فرمان چنان به جانش می‌افتم که از حرف خودش پشیمان شود و فریاد مردم مهربان و انسان دوستش به آسمان برود. حالا بگذریم که اعلام شده بسیاری از قتل‌ها در ایران بر اثر دعوا سر جای پارک و بوق زدن اتفاق می‌افتد.

شما خودتان کلاه‌تان را قاضی کنید؛ کسی که بیخودی بوق می‌زند و اعصاب‌تان را خطی‌خطی می‌کند یا جای پارکی که شما نشان کرده‌اید را پر می‌کند باید نوازشش کرد؟ معلوم است که کم‌ترین کار این است که او را بکشید و به سزای اعمالش برسانید. اگر خود گالوپ هم توی تهران و با این وضعیت ترافیک و آلودگی زندگی می‌کرد، روزی دوتا قتل کم‌کم روی شاخش بود.

ما اصلا مردم عصبانی و خشمگینی نیستیم. فقط داریم مثل آدم زندگی‌مان را می‌کنیم. مثلا اگر پدرت از صبح تا شب به خاطر کشیدن مواد مخدر و بیکاری به شما گیر بدهد، با آن پدر چه کار می‌کنید؟ من می‌خواهم این را از موسسه گالوپ بپرسم؛ حتما او را می‌کشی.

مثلا اگر توی خیابان راه بروی و یکی بیخودی بپیچد جلویت، می‌نشینی و نگاهش می‌کنی؟ می‌گویی حق داری که پیچیدی جلوی من؟ کمترین کار یک قفل فرمان و قفل پدال است که باید روی سرش بشکنی.

ما نه، شما خودت قضاوت کن. صبح بیدار می‌شوی و خوشحال و خندان می‌روی تخم مرغ بخری، می‌بینی در اثر آنفلوانزای مرغی قیمت تخم مرغ افزایش پیدا کرده، می‌روی و با مرغ‌ها صحبت می‌کنی که بیشتر تخم بگذارند؟ یا این که تخم‌ مرغ فروش را به سزای اعمالش می‌رسانی؟

واقعا چه توقعاتی از آدم دارند. حالا با این تفاسیر واقعا ما خشن‌ترین و خشمگین‌ترین مردم دنیا هستیم؟ من نمی‌دانم چه کسی به این گالوپ مجوز داده؟!»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha