معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 6 هزار و 200 طرح در حوزه بهداشت در سراسر کشور تعریف شده که در اولویت اجرا و راه اندازی قرار دارد.

راه اندازی 6 هزار و 200 طرح در اولویت وزارت بهداشت است

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 6 هزار و 200 طرح در حوزه بهداشت در سراسر کشور تعریف شده که در اولویت اجرا و راه اندازی قرار دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا علیرضا رییسی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری 17 پروژه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مرکز خدمات جامع سلامت روستای فتح 2 غرب اهواز اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و 100 طرح تا پایان امسال و چهار هزار و 200 طرح تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: مابقی طرحها با پیشرفتهای فیزیکی 50 تا 60 درصدی در دست اجراست که در صورت تامین اعتبار مراحل تکمیل آنها انجام خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: 162 پروژه در حوزه بهداشت اهواز تعریف شده که از این تعداد کار اجرای 72 پروژه آغاز شده است و امروز نیز شاهد راه اندازی بخشی از این پروژه ها هستیم .


رییسی با بیان این که اولویت اول وزارت بهداشت رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار از جمله خوزستان است تصریح کرد: در سال 1392 حدود 46درصد مراکز روستایی کشور از پزشک برخوردار بوده اند که در حال حاضر این تعداد به بیش از 86 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: از جمله تذکرات وزارت بهداشت در حوزه آلودگی های زیست محیطی تذکر درخصوص سیگار و مالیات بر سیگار است که در مجلس شورای اسلامی با جدیت دنبال می شود.


معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مصرف دخانیات سالانه 200 تا 300 هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت هزینه تحمیل می کند این در حالی است که پایین ترین مالیات بر سیگار در کشور ایران به میزان کمتر از 10 درصد است که این به معنی ترویج سیگار و بیماری است.
صبح امروز به مناسبت دهه فجر 17 پروژه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت, درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
برای بهره برداری از این طرح ها 46 میلیارد و 850 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha