سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف سرنخ‌هایی در ارتباط با ورود غیرقانونی یک داروی اعتیادآور خبر داد که بر اساس آن پای یک کارخانه تولید دارو در یکی از کشورهای همسایه در میان است.

بازی خطرناک یک کارخانه داروسازی خارجی با معتادان ایرانی

سلامت نیوز: سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف سرنخ‌هایی در ارتباط با ورود غیرقانونی یک داروی اعتیادآور خبر داد که بر اساس آن پای یک کارخانه تولید دارو در یکی از کشورهای همسایه در میان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، پرویز افشار، با اشاره به کاهش تولید و عرضه داروی ترامادول بر اثر افزایش سوءمصرف این دارو در کشور اظهار کرد: ترامادول دارویی است برای تسکین دردهای متوسط و شدید که بیشتر در بیماری‌های ارتوپدی استفاده می‌شود که متأسفانه توزیع آن به‌جای آنکه در بیمارستان‌ها انجام شود، به داروخانه‌ها سپرده شد. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پس از توزیع این دارو در داروخانه‌ها و به دنبال افزایش سوءمصرف آن، تصمیم بر آن شد تا میزان تولید ترامادول در کشور به‌شدت کاهش یابد و نظارت بیشتری بر توزیع این دارو در داروخانه‌ها انجام گیرد، ولی متأسفانه شواهد نشان داد که این دارو همچنان در دسترس کسانی که مبادرت به سوءمصرف آن می‌کنند قرار دارد.
وی اضافه کرد: در بررسی‌های انجام‌شده، نیروهای انتظامی موفق شدند محموله‌های قابل‌توجهی از این دارو را کشف کنند که به صورت قاچاق در حال واردشدن به کشور بودند و این در حالی بود که ترامادول‌های این محموله‌ها در بسته‌بندی محصولات ایرانی در حال ورود به کشور بودند.
افشار گفت: در تحقیقات آزمایشگاهی روی این محموله‌های کشف‌شده مشخص شد فرمولاسیون به‌کاررفته در این داروها، با وجود مشابهت کامل بسته‌بندی آن با بسته‌بندی داروهای ایرانی و نام ایرانی این محصول، کاملا با فرمولاسیون ترامادول‌های تولید داخل متفاوت است.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد:‌ مدارک موجود نشان می‌دهند این محموله‌های ترامادول، در کشورهای همسایه و در کارخانجات تولید داروی این کشورها تولید می‌شوند و با بسته‌بندی و برند ایرانی وارد کشورمان شده و کسانی‌ را که وابستگی بر اثر سوءمصرف این مواد دارند هدف خود قرار داده است.
وی در پاسخ به این سؤال که این محموله‌ها از کدام کشور وارد ایران شده بود، گفت: از بردن نام کشور مبدأ این محموله‌ها معذورم، ولی این محموله‌ها در مرزهای شرقی کشور کشف و ضبط شده است و البته به نظر می‌رسد دولت مستقر در این کشور در جریان تولید این دارو و ارسال آن به کشور ما قرار ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha