تخفیفات ویژه نوروزی به تناسب اندام و زیبایی چهره رسیده و فضای مجازی هم آتش‌بیار این معرکه ناجور شده است...

سلامت نیوز:تخفیف ویژه نوروز؛ ‌حكایت این تخفیف حكایت تخفیف خوراك و پوشاك شب عید نیست. این تخفیف‌های ویژه برای لیپوساكشن و لیپوماتیك یا همان خارج كردن چربی‌های اضافی بدن برای داشتن اندام ایده‌آل یا عمل‌های جراحی زیبایی، ‌تزریق ژل، بوتاكس، ‌لبخند هالیوودی و عمل‌هایی از این قبیل است كه در ماه‌های منتهی به پایان سال بازارشان حسابی داغ می‌شود و برای جلب مشتری بیشتر تخفیف ویژه نوروزی ارائه می‌كنند!‌ مراكزی كه خیلی‌هایشان زیر‌زمینی و بدون مجوزند، اما به كمك تبلیغات فضای مجازی برای خود مشتری جور می‌كنند. 

 

 

به گزارش سلامت نیوز، جوان نوشت: با رفتنی شدن زمستان و شنیده شدن صدای نخستین قدم‌های بهار نه فقط بازارهای خرید و فروش شب عید حسابی داغ می‌شود، بلكه چند سالی می‌شود در میانه‌های زمستان بازارهای تازه‌ای سر و كله‌شان میان بازارهای دم عیدی پیدا شده است. تبلیغات سال نو، چهره نو و سال نو، اندام نو از سوی مؤسسات و مراكز زیبایی و وقت‌های دم عیدی جراحی‌های زیبایی از این قبیل تبلیغات است كه در فضای مجازی و سایت‌های ارائه تخفیف‌های آنلاین حسابی روی بازار شب عید حساب كرده‌اند و در این میان كم نیستند افرادی كه برای داشتن چهره‌ای بهتر و اندامی به‌روز‌تر به سراغ مراكز اینچنینی می‌روند و جراحی‌های زیبایی و پیكرتراشی‌ها یا لیپولیز و لیپوساكشن‌شان را به روزهای منتهی به سال جدید منتقل می‌كنند تا در سال تازه چهره و اندامی نو از خود و نمودهای تازه‌تری از چشم هم‌چشمی و تجملات را به نمایش بگذارند. همه اینها در حالی رخ می‌دهد كه كم نیستند افرادی كه به نان شبشان محتاجند و در حال حاضر اوضاع مردم در مناطق زلزله‌زده كرمانشاه و غرب بسیار نامساعد است. 
  
زیبایی مجازی
كافی است تا سری به صفحات اینستاگرامی و سایت‌های اینترنتی بزنید تا با تبلیغات متعدد مراكز زیبایی مواجه شوید؛ مراكزی كه قرار است از پیكر شما یك باربی بتراشند و چهره و لبخند شما را برای نوروز شبیه به یكی از ستارگان هالیوودی كنند. همین مسئله هم موجب تبی تند در میان جوانان و بانوان شده است. نكته قابل‌تأمل اینجاست برخی از این تبلیغات تصاویر نیمه عریانی از شرایط قبل و بعد از عمل جراحی افراد را در پست‌های خود به نمایش می‌گذارند كه علاوه بر غیر‌اخلاقی بودن، خطوط قرمز هنجارهای اجتماعی را جابه‌جا كرده است. 
دكتر جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشكی در ارتباط با تبلیغات پزشكان به ویژه در صفحات اینستاگرام می‌گوید: به‌طور كلی در حوزه خدمات سلامت كلمه‌ای به اسم تبلیغات نداریم و اگر هم باشد منظور اطلاع‌رسانی بوده كه طبق مصوبه مجلس سازمان نظام پزشكی مسئول نظارت بر این اطلاع‌رسانی و تبلیغات به شمار می‌رود. وی تأكید می‌كند: اینكه برخی از پزشكان عكس قبل و بعد عمل جراحی بیمار خود را نشان دهند از لحاظ اخلاقی درست نیست و ما نیز اجازه در این زمینه صادر نمی‌كنیم. جهانگیری با بیان اینكه مجلس قانونی در زمینه نظارت بر تبلیغات اینستاگرام دارد، می‌افزاید: ما هم برهمین اساس تخلفات را پیگیری می‌كنیم. وی در عین حال معتقد است: باید قبول كنیم كه نظارت بر این مسئله در فضای مجازی همچون صفحات اینستاگرام سخت است، ولی به‌طور كلی تبلیغات و اطلاع‌رسانی اگر اغواكننده باشد و به غیر از محل كار و نوع كار اطلاع دیگری انجام گیرد، تخلف صورت گرفته و سازمان نظام پزشكی در این زمینه برخورد لازم را انجام می‌دهد. 
ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت هم در‌این‌باره می‌گوید: بعضی تصاویر منتشر شده غیر‌واقعی است و در عین حال برخی از این تصاویر نیز بدون اجازه بیمار منتشر می‌شود. وی با تأكید بر اینكه در اكثر خدمات سلامت تبلیغات نداریم، این نوع تبلیغات را غیرقانونی می‌داند و می‌افزاید: ما از سازمان نظام پزشكی درخواست داریم در این زمینه برخورد جدی و لازم را انجام دهد. 
 
پشت‌پرده ماجرا
پشت‌پرده بسیاری از این مراكز زیرزمینی و تبلیغات اغوا‌كننده‌ و تخفیفات نوروزی‌شان به شركت‌های واردات تجهیزات پزشكی باز‌می‌گردد؛ ‌شركت‌هایی كه برای فروش بیشتر خودشان دوره‌های چند روزه آموزشی برگزار می‌كنند و دستگاه‌هایشان را می‌فروشند و موجب تكثیر مراكز غیر‌مجاز و ورود غیر‌متخصص‌ها به حوزه زیبایی می‌شوند. 
دكتر حسین اعتماد‌زاده، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان پوست ایران می‌گوید: بیش از 95درصد از شكایات عرصه تخصصی پوست و مو مربوط به دخالت افراد غیرمتخصص یا متخصصان غیر‌مرتبط با رشته پوست است. از نگاه این متخصص نبود نظارت‌های دقیق موجب ورود بی‌ضابطه برخی تجهیزات و لوازم پزشكی از جمله دستگاه‌های لیزر به كشور و مطب پزشكان غیر‌متخصص یا حتی آزمایشگاه‌ها شده است، القای نیازهای درمانی نابجا برای هموطنان موجب انجام اعمال غیر‌ضروری با هزینه و عوارض بالا خواهد شد. 
شاید برای احساس تازگی كردن در سال نو داشتن نگاهی نو و تعریفی تازه از زیبایی كارآمد‌تر باشد؛ چراكه اعتماد به مراكزی كه برای جراحی‌ها و خدمات نوروزی‌شان تخفیف هم ارائه می‌كنند، ممكن است چهره‌ای نو به ما بدهد، اما الزاماً این چهره زیباتر از قبل نخواهد بود. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha