معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: 19 میلیون نفر جمعیت کشور در بافت فرسوده ناکارآمد سکونت دارند که از بسیاری امکانات رفاهی مانند بهداشت و درمان بی بهره هستند.

19 میلیون نفر جمعیت ساکن بافت فرسوده امکانات رفاهی ندارند

سلامت نیوز:معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: 19 میلیون نفر جمعیت کشور در بافت فرسوده ناکارآمد سکونت دارند که از بسیاری امکانات رفاهی مانند بهداشت و درمان بی بهره هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حمیدرضا عظیمیان در سمنان افزود: با دستور رییس جمهوری و تاکید وزیر راه و شهرسازی نوسازی بخشی از بافت فرسوده در نقاط مختلف کشور برای سال 97 در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.


وی با بیان این که سال آینده ساخت بیش از پنج هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور در دستور کار خواهد بود، اظهارداشت: عمده ساخت و ساز در این محله ها با سرمایه بخش خصوصی و واگذاری زمین ازسوی سازمان ملی زمین و مسکن انجام می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: نوسازی بافت فرسوده در ماههای آبان و آذر سال جاری به همه دستگاه های اجرایی مربوط ابلاغ و در هفته گذشته هم به صورت نمونه نوسازی محله های بافت فرسوده درشهرهای اصفهان، کاشان و خمینی شهر آغاز شده است.


عظیمیان ادامه داد : بخش قابل توجهی از محله های شهری در بافت فرسوده در نقاط مختلف کشور هنگام وقوع زلزله و بلایای طبیعی ایمن نیستند و باید در راستای کاهش خسارت های مالی و جانی برای نوسازی و بازسازی این مناطق اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به منظور بازدید از بافت تاریخی سمنان، واحدهای مسکونی در مسکن مهر شهرستان های سمنان، مهدی شهر و سرخه به استان سمنان سفر کرده است.
 در 17 شهر استان سمنان 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان سمنان ساخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha