عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اعلام خبر پوشش بیمه‌ای تمامی هزینه‌های درمان ناباروری از سال آینده را با وجود منابع تعیین‌شده برای حوزه سلامت غیرممکن دانست.

جای خالی حمایت از بیمه ناباروری در بودجه ۹۷

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اعلام خبر پوشش بیمه‌ای تمامی هزینه‌های درمان ناباروری از سال آینده را با وجود منابع تعیین‌شده برای حوزه سلامت غیرممکن دانست.

به گزارش سلامت نیوز، سیامک مره صدق در گفت وگو با خانه ملت،  در واکنش به انتشار خبری از سوی معاون اجتماعی برنامه و بودجه مبنی بر پوشش بیمه‌ای تمامی هزینه‌های درمان ناباروری از سال آینده گفت: از سازمان برنامه و بودجه درخواست می‌کنیم تا اعتباراتی که تاکنون برای وزارت بهداشت تعیین شده را پرداخت کند تا این وزارتخانه بتواند فعالیت‌های جدی خود را انجام دهد بعد وارد فازهای جدید درمان شود.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون وزارت بهداشت برای اجرای طرح‌های خود با کمبود شدید منابع مواجه بوده و پیش‌بینی می‌شود که سال آینده با توجه به تامین داروهای گران و فوق تخصصی و پر هزینه بودن مراحل درمان نازایی اجرای این مهم امکانپذیر نباشد.

وی تصریح کرد: اگر درمان نازایی از جمله تعهدات وزارت بهداشت قرار بگیرد، عملیاتی کردن آن با این رقمی که در بودجه 97 برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده به راحتی امکانپذیر نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: البته در بودجه 97 به طور خاص اعتباراتی برای درمان ناباروری تعیین نشده است، ضمن اینکه با افزایش اعتباراتی که در لایحه بودجه برای وزارت بهداشت درنظر گرفته شده، این وزارتخانه در انجام تعهدات کنونی خود نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در بیان تاثیر تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادن درمان ناباروری تاکید کرد: اگر با تامین منابع در جهت تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادن ناباروری اقدام شود، یکی از اهداف سیاست‌های کلی نظام مبنی بر افزایش جمعیت محقق می‌شود، چرا که بسیاری از افراد به دلیل بالا بودن هزینه‌های درمان ناباروری از فرزندآوری محروم می‌شوند، اما تحقق این مهم نیز در گروی پیش‌بینی اعتبارات خاص برای این بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha