مطالعه نشان داده است نوزادان متولدشده از زنان چاق و به شیوه سزارین تا سن ۳ سالگی پنج برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.

کودکان سزارینی ۵ برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند

سلامت نیوز:مطالعه نشان داده است نوزادان متولدشده از زنان چاق و به شیوه سزارین تا سن ۳ سالگی پنج برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دریافته اند باکتری روده موسوم به Lachnospiracae نیز تا حدودی در اضافه وزن در این کودکان در سنین نوجوانی نقش دارد.

یافته ها نشان می دهد اجتماع میکروارگانیزم ها یا باکتری های که در دستگاه گوارش نوزاد زندگی می کنند تحت تاثیر نوع زایمان مادر هستند.

به گفته محققان، زمانیکه مادر چاق به شیوه طبیعی زایمان می کند احتمال چاقی کودکش سه برابر افزایش می یابد؛ اما این ریسک در زایمان به شیوه سزارین پنج برابر افزایش می یابد.

آنیتا کوزیرسکی، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آلبرتا کانادا، در این باره می گوید: «ما می دانیم که اضافه وزن مادر با اضافه وزن کودک مرتبط است.»

وی در ادامه می افزاید: «طبق یافته های ما، هر دو نوع زایمان و تغییر در باکتری های روده در ریسک چاقی نقش دارند.»

در این مطالعه، محققان ۹۳۰ مادر و نوزاد را مورد بررسی قرار دادند. تکنیک توالی DNA که در لابراتوار انجام شد اطلاعاتی را در مورد نوع و کمیت باکتری های موجود در مدفوع نوزادان نشان داد.

آنها متوجه شدند فراوانی Lachnospiracae بر رابطه بین وزن مادر و وزن نوزاد بعد از زایمان طبیعی و سزارین نقش دارد.

 
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha