سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آمادگی بیمارستان های دولتی و دانشگاهی در ایام نوروز نسبت به کم کاری بخش خصوصی برای پذیرش بیماران در ایام تعطیل سال نو گلایه کرد.

تشریح وضعیت بیمارستان ها در نوروز

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آمادگی بیمارستان های دولتی و دانشگاهی در ایام نوروز نسبت به کم کاری بخش خصوصی برای پذیرش بیماران در ایام تعطیل سال نو گلایه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری در ابتدا از فراخوان احداث ۷ هزار تخت جدید بیمارستانی خبر داد و افزود: قرار است این تخت ها در بیمارستان های نیمه خصوصی احداث شود.

وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و غیردولتی برای احداث تخت های بیمارستانی در بخش دولتی تاکید کرد: بر اساس فراخوان ما احداث این تخت ها باید در مدت زمان ۱۰ سال صورت بگیرد ضمن اینکه خدمات این تخت ها با تعرفه عمومی غیردولتی خواهد بود.

حریرچی در ادامه به بازار لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد ۲.۲ درصد از هزینه های هر ایرانی صرف خرید لوازم آرایشی می شود به طوری که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تومان بابت خرید لوازم آرایشی هر ایرانی هزینه می کند که البته این رقم در شهرها به بالای ۱۴۰ هزار تومان برای هر نفر می رسد که در مقایسه با سایر هزینه های جاری ایرانی ها رقم بالایی است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این مطلب که ۶۳ درصد از لوازم آرایشی وارداتی به کشور قاچاق است، تاکید کرد: از این ۶۳ درصد ۹۰ درصد تقلبی هستند.

وی در ادامه به وضعیت بیمارستان ها در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: ما برای آماده باش بیمارستان های دولتی دو دستورالعمل صادر کرده ایم به طوری که صددرصد توان اورژانس بیمارستان ها و همچنین بخش های ویژه در این ایام فعال خواهند بود.

وی با اعلام این مطلب که کار بیمارستان ها در ایام نوروز در شهرهای توریستی و سیاحتی و زیارتی سنگین تر خواهد بود اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی از ۲۳ اسفند شروع می شود و بر همین اساس جلسات آمادگی برای بحران های احتمالی پیش بینی شده و ما بازدیدهای شبانه روزی از مراکز درمانی را خواهیم داشت.

حریرچی با اعلام این مطلب که فقط پزشکان بخش دولتی کار خدمات رسانی به مردم در ایام نوروز را بر عهده می گیرند، افزود: از لحاظ قانونی ما نمی توانیم بخش خصوصی را اجبار کنیم که در این ایام خدمات بدهد اما سال هاست که از آنها تقاضا می کنیم در ایام نوروز با وزارت بهداشت همکاری کنند.

وی با اشاره به افزایش سه برابری بار مراجعات مردم به بیمارستان های دولتی در ایام نوروز گفت: انتظارات مردم در ایام نوروز بالاتر می رود از این رو باید بخش خصوصی نسبت به همکاری با وزارت بهداشت تلاش کند.

۱۵ هزار پزشک طبابت نمی کنند

وی درادامه به وضعیت آمار پزشکان در کشور اشاره کرد وگفت: نسبت پزشک به جمعیت در ایران کمتر از استانداردهای منطقه ای و بین المللی است به طوری که آمارها نشان می دهد ۱۵ هزار پزشک داریم که طبابت نمی کنند.

وی با اعلام اینکه در کشور اتریش که هشت میلیون جمعیت دارد بین ۱۷۰۰ تا دو هزار پزشک ایرانی طبابت می کنند افزود: در کشورهای آلمان، کانادا و آمریکا تعداد بیشتری از پزشکان ایرانی شاغل هستند.

حریرچی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه گفته می شود در خصوص اعزام بیماران از طریق اورژانس دریایی مشکلات و کمبودهایی وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه در دو جزیره کیش و قشم ما بیمارستان های تخصصی و پزشکان متخصص داریم کمتر پیش می آید نیازی به اعزام بیمار وجود داشته باشد و نباید در این خصوص مشکلی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha