رئیس کمیته امداد از تسویه حساب بیمه های اجتماعی با صندوق روستاییان خبر داد و گفت: ۱۲۰ هزار مددجوی روستایی و ۱۴۰ هزار مددجوی شهری از بیمه های اجتماعی برخوردار شدند.

۲۶۰ هزار مددجوی شهری و روستایی کمیته امداد بیمه اجتماعی هستند

سلامت نیوز: رئیس کمیته امداد از تسویه حساب بیمه های اجتماعی با صندوق روستاییان خبر داد و گفت: ۱۲۰ هزار مددجوی روستایی و ۱۴۰ هزار مددجوی شهری از بیمه های اجتماعی برخوردار شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،  پرویز فتاح در مراسم انعقاد تفاهم نامه بیمه های اجتماعی مددجویان کمیته امداد با صندوق روستاییان و عشایر گفت: کمیته امداد سطح بالاتری از تراز حمایت از محرومان و نیازمندان را نسبت به سال های آغازین فعالیت خود که فقط حمایت معیشتی مطرح بود انجام می دهد و امروز بعد از ۴۰ سال چتر حمایتی اجتماعی و تامین اجتماعی را توانستیم برای مددجویان گسترده تر کنیم؛ به طوری که بیمه های اجتماعی در این قشر فراگیر شده است و این افراد می توانند بعد از دوران بازنشستگی همانند مردم عادی زندگی کنند و دیگر نیازمند تلقی نشوند.

وی گفت: بر اساس توافق نامه ای که امروز با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر منعقد شد ۱۲۰ هزار مددجویی که توانمند شده اند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند و کمیته امداد ۵ درصد حق بیمه این افراد را پرداخت می کند که بر اساس این تفاهم نامه تعداد مددجویان در بیمه اجتماعی تا ۱۴۰ هزار نفر می رسد.

وی گفت: البته یک بار نیز در سال ۸۶ تفاهم نامه ای امضا کردیم که به دلایلی به مشکل برخوردیم و در سال ۹۰ و ۹۱ وقفه ای در آن ایجاد شد و ما بدهی به صندوق بیمه روستاییان داشتیم که خوشبختانه امروز توانستیم این حساب را  تسویه کنیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه برخی از مددجویان با این روش و پرداخت ۱۰ سال حق بیمه به سن بازنشستگی رسیده اند، گفت: در گذشته با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه و ۷۰ سال سن بیمه شدگان صندوق بازنشسته می شدند که خوشبختانه با مصوبه مجلس سن بازنشستگی آنها به ۶۰ سال رسیده و با این حساب تعداد بیشتری از مددجویان می توانند بازنشست شوند.

فتاح گفت: در بحث بیمه های اجتماعی در مجموع تاکنون ۲۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار گرفتند که با رفع همپوشانی انجام شده با سازمان بهزیستی ۱۲۰ هزار نفر بیمه شده روستایی و ۱۴۰ هزار نفر بیمه شده شهری هستند.

همچنین در مراسم امروز قرار شد صندوق روستاییان در بحث ساخت پنل خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد با آنها همکاری کند که فتاح نیز قول مساعد داد و گفت: در حال حاضر هزار پنل خورشیدی در روستاها نصب شده که مددجویان با دریافت وام قرض الحسنه هم درآمدی برای آنها ایجاد می شود و هم اقساط وام را پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha