مدیر عامل ستاد دیه کشور با اشاره به آزادی 10 هزار مددجوی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار در سال 96، گفت: هشت هزار نیکوکار از روز شهادت حضرت زهرا (س) تا امروز به کمپین «زندان جای مادران نیست» پیوستند و 450 میلیون تومان کمک کردند.

کمک 450 میلیونی هشت هزار نیکوکار در کمپین «زندان جای مادران نیست»

سلامت نیوز: مدیر عامل ستاد دیه کشور با اشاره به آزادی 10 هزار مددجوی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار در سال 96، گفت: هشت هزار نیکوکار از روز شهادت حضرت زهرا (س) تا امروز به کمپین «زندان جای مادران نیست» پیوستند و 450 میلیون تومان کمک کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با قدردانی از همیاری خیرین خداجو در امر حبس‌زدایی ادامه داد: امسال برای دومین بار پویش «ارمغان آزادی» با همیاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با شعار «زندان جای مادران نیست» برگزار شد.
وی اضافه کرد: امسال در کنار این طرح بسیاری از گروه‌های هنری از جمله عوامل فیلم سینمایی «اسرافیل» نیز با محوریت آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد نمایش‌های خیریه متعددی را داشته‌ اند که این اقدام خداپسندانه تا به امروز زمینه آزادی 3 محکوم سرپرست خانواده را فراهم کرده است.
جولایی خاطرنشان کرد: اگر چه فعالیت این پویش که مربوط به مدت معینی بود و بواسطه آن تعداد زیادی از نسوان دربند از زندان رهایی یافتند، اما به دلیل وجود زنانی از این سرزمین در پشت میله‌های سرد زندان اعلام می ‌دارد ستاد دیه همچنان برای آزادی محکومان زنی که ناخواسته و بر حسب بدهی‌های غیرکلاهبرداری روانه حبس شده‌اند آمادگی دریافت کمک‌های نوعدوستانه را دارد.

** 95درصد زندانیان غیرعمد، محکومان مالی هستند
مدیرعامل ستاددیه کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: از آغاز تاسیس این نهاد حمایتی در سال 69 تا آذر امسال، تعداد 110 هزار و 466 زندانی غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند که 9 هزار و 143 مورد مربوط به آزادی‌های سال گذشته است.
وی افزود: تا پایان دی ماه تعداد 8100 زندانی نیازمند با مجموع بدهی بالغ بر 6500 میلیارد ریال از بند زندان آزاد شده‌اند که در جریان رسیدگی به پرونده‌های این محکومان تقریبا 45 درصد محکوم به از سوی شکات خصوصی گذشت شده است.
جولایی با بیان اینکه 95 درصد محبوسان غیرعمد را محکومان مالی شامل می‌ شوند، یادآور شد: هشت هزارو 200 نفر از جمعیت 12 هزار نفری زندانیان جرایم غیرعمد، طبق تحقیقات انجام شده واجد شرایط گزارش شده‌اند.
مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد» هموطنان از طریق سامانه # 7777*780* می‌ توانند کمک‌ های خود را از هزار تا 200 هزار تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد عمد واریز کنند و اگر تصمیم دارند تنها در امر آزادی زندانیان زن مشارکت کنند می ‌توانند مبالغ خود را بواسطه وارد کردن کد دستوری # 101 * 780 * یا با پرداخت از طریق شماره کارت 6037991199517503 به جمع نیکوکاران بپیوندند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha