چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 239985

همه می دانیم که نشستن طولانی مدت و عدم تحرک برای سلامت خطرناک است. یافته های جدید نشان داده اند که ایستادن به کالری سوزی کمک می کند.

سلامت نیوز: همه می دانیم که نشستن طولانی مدت و عدم تحرک برای سلامت خطرناک است. یافته های جدید نشان داده اند که ایستادن به کالری سوزی کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، بررسی های جدیدی که در مجله اروپایی Cardiology منتشر شد است، نشان داده که ایستادن می تواند به طور بالقوه از افزایش وزن پیشگیری کند. افزایش وزن با نشستن طولانی مدت و عدم تحرک اتفاق می افتد.

در بررسی های چند گانه و متعدد محققان 64 تحقیق انجام شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که در این تحقیقات در مجموع 1184 نفر مورد بررسی قرار گرفته بودند. برای خانم ها ایستادن در هر دقیقه باعث سوزاندن 0.1 کالری بیشتر از نشستن می شود. 0.1 کالری خیلی ناچیز به نظر می رسد، درست است؟

اما در طولانی مدت این میزان ناچیز نخواهد بود: ایستادن به مدت 6 ساعت در روز به یک شخص 65 کیلویی کمک می کند که میزان 54 کالری بسوزاند. این میزان را در طول سال با هم جمع کنید که این مقدار معادل 2.5 کیلوگرم چربی خواهد بود. خب این مقدار خیلی هم ناچیز نخواهد بود.

نکته : مردها در هر دقیقه ایستادن  0.19 کالری می سوزانند، چرا که موجودات بزرگتر با توده عضلانی بیشتری هستند.

به نظر می رسد ایستادن فعالیت خاص و بزرگی نیست، اما همانطور که نویسندگان این پژوهش اشاره می کنند، بدن در زمان ایستادن برای صاف و قائم نگه داشتن خود عضلات بیشتری را به کار می برد، بنابراین طبیعی است که انرژی بیشتری برای این کار استفاده می کند.

به علاوه بررسی های قبل از این نشان دادند که ایستادن در مقایسه با نشستن در هر ساعت 9 برابر کالری بیشتری می سوزاند. به هرحال محققان هشدار می دهند که برای سوزاندن کالری و چربی نباید تنها به ایستادن اکتفا کنید. این یافته ها هنوز به تحقیقات بیشتری احتیاج دارند، به علاوه در طولانی مدت مواد غذایی بیشتری می خورید که این میزان کالری سوزاندن در مقابل کالری دریافتی ناچیز است.

تاکنون اکثر مردم می دانند که نشستن در پشت کامپیوتر برای مدت طولانی یعنی به استقبال سرطان رفتن.نشستن طولانی مدت گردش خون را آهسته می کند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد و سلامتی ستون فقرات را به خطر می اندازد. اما بررسی ها نشان داده اند که ایستادن می تواند به مقابله کردن با برخی مشکلات کمک کند، از جمله کاهش قند خون، تری گلیسرید و فشار خون.

کلام آخر : گاهی به جای نشستن در جای خود بایستید و هر از گاهی نیز در اطراف قدم بزنید. نشستن برای مدت زیاد به معنای استقبال از بیماری ها و خطرات مختلف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha