جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 240422

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه باید مصرف غذای سرخ کرده محدود شود، گفت: بهتر است، غذاها به صورت بخارپز، آب پز و تنوری طبخ شود.

سالاد و سبزی در بشقاب غذا باشد/ دوغ کم نمک بنوشید

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه باید مصرف غذای سرخ کرده محدود شود، گفت: بهتر است، غذاها به صورت بخارپز، آب پز و تنوری طبخ شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر زهرا عبداللهی در خصوص توصیه های تغذیه ای در ایام نوروز، افزود: در میهمانی‌ های نوروزی در وعده ناهار و شام، برای پرهیز از دریافت زیاد کالری که به دنبال مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می شود، باید سعی شود، نیمی از بشقاب با سالاد و سبزی پر شده و مصرف شود، چراکه مصرف سالاد و سبزی بدلیل داشتن فیبر، جذب چربی‌ ها و مواد قندی را کاهش می‌ دهد و به این ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می ‌کند، بنابراین مصرف ۵ وعده سبزیجات در روز ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: مصرف نوشابه (حتی انواع کم کالری) و آبمیوه های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند باید به حداقل برسد و به جای آنها از آب و یا دوغ های کم‌ نمک و بدون گاز استفاده شود.

عبداللهی با بیان اینکه برای سلامتی و نشاط بیشتر در ایام نوروز نیز مانند سایر روزهای سال به جای مصرف غذاهای چرب و سرخ شده، می توان از غذاهای بخارپز، آب پز و تنوری استفاده کرد، تاکید کرد: در ایام نوروز در کنار تغذیه متعادل، تحرک بدنی و ورزش الزامی است و حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی تند در روز تاثیر زیادی در سلامتی و جلوگیری از اضافه وزن خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای برخورداری از آرامش و سلامتی در طول سفرهای نوروزی و ایام دید و بازدید، تعادل در مصرف مواد غذایی را فراموش نکنید و برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در ایام نوروز به مقدار کالری دریافتی در طول روز توجه کنید.

عبداللهی در پایان توصیه کرد: حتی الامکان مصرف فست فودها (سوسیس، کالباس، پیتزا و انواع ساندویچ ها) و سیب زمینی سرخ کرده و پرنمک محدود شود، زیرا در فست ها مقادیر زیاد نمک و چربی وجود دارد و این موضوع برای سلامتی ضرر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha