سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 240798

تاثیررنگ ها کاهش یا افزایش اشتهای اثبات شده است که می توان از این خاصیت در چاقی یا لاغری بهره گرفت.

رنگ‌ها به لاغری کمک می‌کنند

سلامت نیوز: تاثیررنگ ها  کاهش یا افزایش اشتهای اثبات شده است که می توان از این خاصیت در چاقی یا لاغری بهره گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خواص ویتامین C در شادابی پوست 

 یکی از خواص ویتامین C محافظت از پوست و حفظ طراوت و شادابی آن است.

این ویتامین به دلیل داشتن کلاژن با رشد سلول‌های پوستی باعث ترمیم آسیب دیدگی‌های پوست شده و از خشکی و چروک آن جلوگیری می‌کند.

 با وجود مکمل‌ها و قرص‌های ویتامین C پزشکان توصیه می‌کنند برای تامین ویتامین C مورد نیاز بدن بهتر است از مواد غذایی حاوی این ویتامین نظیر مرکبات استفاده کنید.

کدام داروها برای درمان زخم معده مناسب است

برخی افراد به دلیل درد‌های ناشی از مشکلات گوارشی مخصوصا زخم معده از دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی نظیر بروفن یا دیکلوفناک استفاده می‌کنند؛ باید بدانید آزمایش‌های بسیاری نشان داده است که مصرف دارو‌های غیراستروئیدی که برای تسکین درد و برطرف کردن التهاب است باعث ایجاد یا تشکیل زخم معده می‌شود.

معمولاً برای درمان زخم معده از آنتی بیوتیک‌هایی نظیر آموکسی سیلین یا آمپی سیلین استفاده می‌کنند با این حال بهتر است افراد مبتلا به زخم معده تنها با تجویز پزشک از  داروها استفاده کنند.

خوراکی هایی که بدن  را اسیدی می کنند

یکی از مواردی که در سلامت افراد تاثیر بسزایی دارد توجه به pH بدن و تعادل در اسیدی یا قلیایی بودن آن است میزان pH  محدود اعداد ۰ تا ۱۴ بوده و عدد ۷ حالت تعادل را نشان می‌دهد؛  پایین‌تر از عدد ۷ حالت اسیدی و اعداد بالاتر از آن نشان دهنده‌ شرایط قلیایی هستند، همچنین باید بدانید که برخی از مواد غذایی خاصیت اسیدی و برخی از مواد خاصیت قلیایی دارند.

بهتر است بدانید که مناسب‌ترین میزان  pH در بدن انسان کمی بالاتر از عدد ۷ است؛ این بدان معناست که بدن انسان باید کمی قلیایی باشد، با این وجود به دلیل  داشتن رژیم غذایی نامناسب، مصرف بیش از اندازه چربی، مواد پروتئینی و مصرف کم  میوه و سبزیجات  بدن انسان معمولاً کمتر از عدد ۷ و اسیدی است؛  مصرف انواع گوشت، نوشابه‌های گازدار، چای، قهوه  و  فست فود‌ها بدن انسان را اسیدی می‌کند.

اسیدی شدن بدن انسان با تحت تاثیر قرار دادن سیستم ایمنی بدن احتمال بروز انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و چاقی را بیشتر می‌کند.

حوادت تلخ را فراموش کنید

بسیاری از افراد همیشه عادت دارند که با مرور خاطرات تلخ گذشته برای  فرصت‌های از دست رفته تاسف بخورند.

روانشناسان معتقدند به خاطر آوردن حوادث و اتفاقات تلخ زندگی در طولانی مدت می‌تواند موجب آسیب‌های روحی شدیدی از جمله افسردگی، از دست دادن اعتماد به نفس و عدم توانایی در برخورد با دیگران شود؛ روانشناسان بر این باور هستند که شروع سال جدید می‌تواند بهترین دلیل برای از نو شروع کردن و فراموش شدن اتفاقات تلخ شما باشد.

یکی از بهترین روش‌ها برای فراموش کردن خاطرات بد، بی توجهی به افکار منفی و دور کردن چیز‌هایی است که می‌توانند اتفاقات تلخ گذشته را به یاد شما بیاورند؛ همچنین بهتر است از هر چیزی که به ایجاد افکار مثبت در ذهن شما کمک می کند، استفاده کنید.

تاثیر رنگ بر میزان اشتها

کارشناسان تغذیه معتقدند‌ رنگ‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در کاهش یا افزایش اشتهای افراد داشته باشند؛ رنگ مواد خوراکی، رنگ ظروف غذا  یا رنگ محیطی که در آن غذا را مصرف می‌کنید بر میزان اشتهای شما اثر گذار است.

محققان از رنگ‌های زرد و سفید به عنوان رنگ‌های افزایش دهنده اشتها یاد می‌کنند؛ همچنین روانشناسان معتقدند رنگ سبز در بسیاری از افراد می‌تواند حس سلامتی را ایجاد کند که این امر موجب می‌شود رنگ سبز رنگی برای افزایش اشتها باشد.

نتایج بررسی کارشناسان تغذیه  نشان می‌دهد رنگ‌های آبی، صورتی  و قهوه‌ای از رنگ‌های کاهنده اشتها هستند.

                                                      

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha