ظاهر شدن ناگهانی جوش و آکنه به تعداد زیاد نشان دهنده برهم خوردن تعادل هورمونی است.

خوراکی‌هایی برای مقابله با ریزش مو/ نشانه‌های کبد بیمار

سلامت نیوز:ظاهر شدن ناگهانی جوش و آکنه به تعداد زیاد نشان دهنده برهم خوردن تعادل هورمونی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

علت ریزش مو چیست؟

بسیاری از افراد در طول زندگی خود با ریزش مو مواجه می‌شوند، مشکلی که برای  افراد در سنین مختلف بروز پیدا می‌کند، اما علت ریزش مو چیست؟
می‌توان گفت مهم ترین دلیل ریزش مو عوامل وراثتی است، با این وجود با رعایت برخی دستورالعمل‌ها می‌توانید ریزش مو را تا حد زیادی برطرف کنید.

بهتراست بدانید که داشتن استرس تاثیر زیادی بر ریزش مو دارد؛ کمبود ویتامین‌های گروه B و ویتامین E هم در بروز ریزش مو موثر است؛  به همین دلیل مصرف غذا‌های غنی از این ویتامین‌ها مثل ماهی، روغن زیتون، اسفناج و آجیل احتمال ریزش مو را کاهش می‌دهد.

علائم بیماری‌ کبد

کبد یکی از اندام‌های حیاتی بدن است که بسیاری از مشکلات آن به آرامی و به صورت خاموش تشدید می‌شود؛ با این وجود برخی از تغییرات ظاهری در بدن انسان می‌توانند نشانه‌ای از یک کبد بیمار باشند.

یکی از این علائم بیماری کبد، جوش‌های مقاوم است؛ از آن جایی که کبد مسئول تصفیه سموم بدن است، در صورت بیماری و ضعف آن سموم مزاحم می‌توانند نقش مخرب خود را داشته باشند و تعادل هورمونی بدن را مختل کنند؛ ظاهر شدن ناگهانی جوش و آکنه به تعداد زیاد نشان دهنده برهم خوردن تعادل هورمونی است.

بوی بد دهان، تعریق زیاد بدن و افزایش وزن ناگهانی از علائم دیگر یک کبد بیمار است.

خوراکی‌های مفید برای رشد کودک

بسیاری از مادران از رشد و وزن گیری کم کودکان خود ناراضی هستند؛ کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند برای این کودکان مصرف غذا‌های مکمل پس از ۶ ماهگی می‌تواند به رشد مناسب کودک منجر شود.

جوانه گندم، جو، سرلاک، موز از این مواد غذایی هستند؛ تخم مرغ هم یکی از دیگر مواد مغذی برای رشد کودک است که می‌توانید بعد از هشت ماهگی کودک روی آن حساب کنید.

اثر گردو در آرامش بخشی

برخی از خوراکی‌ها را می‌توان داروی بیماری‌های عصبی دانست؛ اگر چه بسیاری از این بیماری‌ها به دلیل مشکلات روحی روانی ایجاد می‌شوند، تغذیه مناسب می‌تواند علاوه بر تقویت سیستم عصبی با آرام بخشی استرس و بیماری‌های عصبی را تا حدود زیادی از بین ببرند.

یکی از این خوراکی‌ها گردو است؛ اسید‌های چرب گردو می‌توانند در تولید سروتونین موثر باشند، سروتونین نوعی انتقال دهنده عصبی است که به هورمون ضد افسردگی معروف است؛ مصرف یک گردو در روز می‌تواند اضطراب، استرس و افسردگی را تا حد زیادی کاهش دهد.

از خوراکی‌های دیگر برای آرام بخشی می‌توان به سبزی ریحان، به لیمو، کاکائو، جینسینگ و سنبل الطیب اشاره کرد.


خطر ابتلا به نقرس با نوشیدن الکل

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد در تحقیقاتی دریافتند که مصرف نوشیدنی‌های الکلی خطر ابتلا به بیماری نقرس را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

این تحقیقات که بر روی بیش از هفتاد هزار مرد  انجام گرفت نشان داد بیماری نقرس با نوشیدنی‌های الکلی در ارتباط است زیرا الکل می‌تواند مقدار اسیداوریک خون را افزایش دهد و عامل اصلی بروز بیماری نقرس هم افزایش بیش از حد اسیداوریک بدن است.

وجود اسید اوریک اضافی در خون موجب ته نشین شدن آن و تشکیل کریستال‌هایی در مفصل شده که به ورم مفاصل و  نقرس منجر می‌شود.

خاصیت عسل در شادابی پوست

بهتر است بدانید که از عسل می‌توانید در شادابی و مراقبت از پوست خود استفاده کنید، عسل یک خوراکی غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که به سلامت پوست کمک می‌کنند؛ عسل می‌تواند لایه مرده روی پوست را جدا کرده و موجب روشن‌تر شدن و درخشندگی پوست شود.

علاوه بر این عسل به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می‌تواند زخم‌های روی پوست را تا حد زیادی ترمیم کند؛ با ترکیب دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق جوش شیرین می‌توانید یک ماسک فوق العاده را برای شادابی پوست درست کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha